Skogsröjning

Gasaltenativ

5 inlägg 2519 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Gasaltenativ

özach  
#714216 Hej , hva röjsågar har som bekant tumgas ! Men finns det det möjlighet att beställa med pekfingergas ? Mvh Örjan



   TS
Stihl Motorsågar och Röjsågar
Användarvisningsbild

Re: Gasaltenativ

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#714235 Är det inte så att Husqvarnas gräsröjare har pekfingergas och deras skogsröjare har tumgas? Fast gräsröjarna har väl ingen handtagsvärme?
/Niklas

Avatar Fallback

Re: Gasaltenativ

özach  
#714311 jo gräsröjarna har pekfingergas ! men kan man beställa skogsröjare med pekfingergas måntro ??

   TS
Användarvisningsbild

Re: Gasaltenativ

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#714315 Det vet jag ej, men i värsta fall går det ju att bygga om en gräsröjare till en skogsröjare, genom att montera på ett kortare riggrör, en skogsanpassad vinkelväxel och givetvis en skogsanpassad skärutrustning + tillhörande klingskydd.

Annars tror jag att ett visst tyskt märke kör med pekfingergas på sina skogsröjare 😎 .
/Niklas

Avatar Fallback

Re: Gasaltenativ

fidde12  
#714645 Jajamän! Det går alldeles ypperligt. Har det på min 555a. Det enda som håller för mig. Originalet går sönder när stammarna ibland faller över gashandtaget. Spring o köp😎

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).