Traktorer och processorer

Vreten stegmatare

4 inlägg 1967 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Vreten stegmatare

Djuris  
#712734 Söker info om Vreten stegmatare/skördaraggregat men hittar knappt något. Är det någon annan tillverkare som Vreten målat om och satt egna dekaler på?



   TS
Lantmännen Maskin
Avatar Fallback

Re: Vreten stegmatare

charger  
#712749 Vreten tillverkade några stycken tydligen,den här visst likheter med arbro stegmatare.

Användarvisningsbild

Re: Vreten stegmatare

Fredrik Reuter  
#712755 Det stämmer att de gjorde en handfull stegmatare, delvis efter ritningar från en "hemmabyggare".

De insåg dock att apteringsdatorer inte var deras grej och valde efter något år att helt stoppa projektet och jag tror till och med de erbjöd de som "blivit vid en" att lämna tillbaka till dem.

Detta var drygt 10 år sedan och jag var på besök i deras fabrik då och såg några stycken stå i ett hörn. Frågade faktiskt om jag kunde köpa en men de var inte supersugna att släppa ut dem.

Resten är som sagt historia och som säkert de flesta vet så fortsätter varumärket Vreten att leva genom Bala Agri men då med fokus på skogsvagnar och skogskranar.

Användarvisningsbild

Re: Vreten stegmatare

Djuris  
#712834 ok, tack för svar

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).