Skogsekonomi

75% och uppåt-gänget

6 inlägg 2993 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

75% och uppåt-gänget

Skogz  
#712503 Hej!

Hur vanligt är det att man får ha över 75% belåning på en skogsfastighet?
Har du det? Isåfall tillhör du 75% gänget.
Jag kollar själv på ett skifte med 100% ungskog men har inte så stor kontantinsats så jag undrar om det kanske går att få igenom 85% belåningsgrad? Vad tror ni?



   TS
Landshypotek Bank
Avatar Fallback

Re: 75% och uppåt-gänget

Skogsola  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#712506 Har du hög lön och skiftet inte är så stort så går det säkert bra. Avgörande är om de tror att du kan betala räntorna.

Avatar Fallback

Re: 75% och uppåt-gänget

busholle  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#712578 Precis som ola skriver. Håller på och förhandlar med banker just nu och betalningsförmåga är allt, belåningsgrad är av mindre intresse.

Användarvisningsbild

Re: 75% och uppåt-gänget

Granstorp  
#712579
busholle skrev:Precis som ola skriver. Håller på och förhandlar med banker just nu och betalningsförmåga är allt, belåningsgrad är av mindre intresse.


Vill tipsa om SödraHestraSparbank!

Avatar Fallback

Re: 75% och uppåt-gänget

busholle  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#712584
Granstorp skrev:
busholle skrev:Precis som ola skriver. Håller på och förhandlar med banker just nu och betalningsförmåga är allt, belåningsgrad är av mindre intresse.


Vill tipsa om SödraHestraSparbank!


De är säkert bra men det blir åt fel håll för mig. Har frågat 6 banker i Värnamo och Jönköping och troligen blir det någon av dem.

Användarvisningsbild

Re: 75% och uppåt-gänget

Granstorp  
#712590
busholle skrev:
Granstorp skrev:
busholle skrev:Precis som ola skriver. Håller på och förhandlar med banker just nu och betalningsförmåga är allt, belåningsgrad är av mindre intresse.


Vill tipsa om SödraHestraSparbank!


De är säkert bra men det blir åt fel håll för mig. Har frågat 6 banker i Värnamo och Jönköping och troligen blir det någon av dem.


Är fel håll för mig också, men hittills har det varit värt det! Känns som en mer personlig bank där du inte hamnar i en telefonväxel i Stockholm när du behöver hjälp. Tror dessa mindre banker är vinnare i längden då de större bankerna blir alltmer opersonliga och allt hänvisas till "gör det själv" på internetbanken. Hade för ett tag sedan problem med att det drogs pengar från utlandet på mitt lönekonto, ringde lite panikslagen till min dåvarande storbank för att få hjälp "du har plats 137 i kön, vi behandlar ditt samtal så fort vi kan" Då rann bägaren över!!

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).