Arbetskläder för skogen

Allmäna skotråden!

3 inlägg 2759 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Allmäna skotråden!

Williamm  
#711800 Hej!

Jag började skriva en massa om vanliga skor i en sågskyddskänge-tråd så jag gör en nu tråd i stället.

På vintern har jag haft Arbesko 50562 som har hållit i 3år nu (förutom dragkedjan som jag sytt i gen)

Men nu är det dags för lite lättare skor. Och jag ska ge Boa en andra chans i sommar.

Jag hade det förr-förra sommaren på ett par Arbesko 342 Men de snörade o-jämt efter ett tag och klämde vid tungans fäste. Men det problemet låg snarare i skons utformning då jag hade samma med vanliga snören (Det är för smalt där tungan slutar)
Det andra problemet var att gummit på vredet lossnade och det blev trekantigt.

Men i sommar ska jag testa boa i gen på ett par arbesko umeå 949. Det ser ut som att de har ändrat på snörningen där.
Men X40-Duo har försvunnit så jag måste beställa det separat. Den behövs dock ännu mer nu när de har slutat med häldämpning som går i genom spikskyddet.

Men annars så har umeå-skorna blivit bättre på många punkter tycker jag.
Är det någon som har 949:an?

Här är bild på snörproblemet:
1620143527_skaermbild_fran_2021-05-04_17-50-38.png
1620143527_skaermbild_fran_2021-05-04_17-50-12.png

Hälsningar Williamm



   TS
Användarvisningsbild

Re: Allmäna skotråden!

Williamm  
#712029 Ingen mer som är sko-intresserad eller åtminstone använder skor? Mig kan man ringa kl2 på natten och säga sko så kan jag prata i tre timmar...

   TS
Avatar Fallback

Re: Allmäna skotråden!

tallen100  
#712031 Inte illa att prata doja så många timmar, den tiden på dygnet 🤣 👍

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).