Motorsåg och handhållet

Mobilväska?

4 inlägg 903 visningar Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Mobilväska?

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#690253 Någon som har en mobilväska runt halsen eller sånt i skogen? Tar man på sig regnstället med underställ så har jag inga fickor, och vill gärna ha med en telefon utifall att. Men vet inte om det bara är obekvämt och opraktiskt...



   TS
Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: Mobilväska?

Kse  
#690283 Fick en sån i julklapp från Sveaskog för nått år sen, inte vidare bekväm.
Speciellt inte om man har den under en jacka, känns som att den dras ner å halsbandet tynger runt nacken.
Hade den under älgjakten för att ha pejlen i på den tiden när man var rädd för att telefonen skulle bli blöt.

Avatar Fallback

Re: Mobilväska?

alias  
#690346
Mangan skrev:Någon som har en mobilväska runt halsen eller sånt i skogen? Tar man på sig regnstället med underställ så har jag inga fickor, och vill gärna ha med en telefon utifall att. Men vet inte om det bara är obekvämt och opraktiskt...


Kör Husqvarnas regnjacka och där finns en innerficka på vänstersidan där jag har mobilen när jag hugger. Har inte testat hur det blir under en röjsele.

1609277044_20201229_222041.jpg


1609277044_20201229_222053.jpg


MVH
Alias

Användarvisningsbild

Re: Mobilväska?

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#690402 Hade en sådan mobilväska hängandes runt nacken för några år sedan, men konstaterade att röjselens bröstspänne låg och tryckte mot telefonen. Till slut sprack skärmen utav detta tryck.
/Niklas

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).