Öppna kategorin

Test1w3

2 inlĂ€gg 1449 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
AnvÀndarvisningsbild

Test1w3

Jonte Knekt  
#689919 Testar om det funkar? 😎
Hej!


Jag heter Jonatan Ekström Àr 30 Är och bor i VÀstervik.
Jag har gÄtt skogsmaskinförareutbildning pÄ bÄde skotare och skördare. Har Àven lÀrt mig hantera röjsÄg. Yrket som skogsmaskinförare talar vÀl för sig sjÀlv!
Man skapar nÄgot! Som person tycker jag om att vara kreativ och skapa, som t.ex. snitsla upp 25 hektar i en första/andra gallring, dra stickvÀgar, planera basvÀg, planera upplÀgg och utföra det praktiskt. Vad gick bra och vad kan jag förbÀttra?
Dag ett pÄ skogsutbildningen fick vi lÀra oss att ta ansvar och jobba i ett arbetslag.
Det Àr A och O.

I mina utbildningar ingick följande:
‱ ADR-S.
‱ MotorsĂ„gskörkort (A samt B).
‱ El-HydrualiklĂ€ra.
‱ Heta Arbeten.
‱ Grönt kort i skogen (Gallring - Föryngringsavverkning).
‱ Praktisk körning av skotare, samt hantera, serva och reparera maskin, 14 veckor.
‱ Praktisk körning av skördare, samt hantera, serva och reparera maskin, 10 veckor.

Maskinmeriter:
‱ Skotare, Rottne F12S 2008 Ă„rs modell / Rottne F10 2010 Ă„rs modell.
‱ Har Ă€ven testkört Ponsse Wisent.
‱ Skördare, Rottne H8 2006 Ă„rs modell.
‱ John Deere 1470E 2010 Ă„rs modell.

Referens: Jan Martinsson. Utbildningschef FĂ€rna AB, Tele: 070-200 02 10.

Personligt brev:
Jag har hittat rÀtt i mitt sökande efter ett yrke dÀr jag trivs och jag har en stor vilja att fortsÀtta utveckla mitt kunnande inom skogen och lÀra mig mer och andra saker. Jag Àr vÀldigt motiverad i yrken, har bra kondition och jag kan ta i kroppsligt, samt sÄ Àlskar jag att vara ute i skog och mark.
Som person Àr jag flexibel, ordningsam, lojal och gillar att ta ansvar. Anser mig ha en social kompetens. Jag jobbar lika bra sjÀlvstÀndigt som en del utav ett team. Att jobba i team Àr nÄgot jag uppskattar dÄ samarbete Àr viktigt och utvecklande. Jag gillar utmaningar och Àr inte rÀdd för förÀndringar. Tycker om att ta initiativ.
PĂ„ fritiden blir det mycket discgolf, fiske och utflykter i skogen.

Meriter:
DÄ jag tillhör den stora gruppen individer som deltagit i Arbetsförmedlingens jobb och utvecklingsgaranti p.g.a. lÀngre arbetslöshet finns det möjlighet för er att fÄ ersÀttning pÄ 85 % av min lönekostnad under 12 mÄnader, enligt bifogad bilaga frÄn Arbetsförmedlingen.
Jag har deltagit i SamhÀllspolitiska program i Arbetsförmedlingens regi.
DÀr har jag fÄtt olika praktikplatser och jobbat pÄ/med:
‱ BlĂ€string AB, Gamleby.
‱ Pylads plĂ„t, VĂ€stervik.
‱ Wemab, VĂ€stervik.
‱ Simhallen, VĂ€sterviks kommun (badvakt, simskollĂ€rare)
‱ Snickare, möbelsnickeri .

Kontaktuppgifter;
Jonatan Ekström
Mobil – 0763465233
Email – eskill_1983@hotmail.com



   TS
Elmia
Avatar Fallback

Re: Test1w3

nilsszzon  
#689929 Hej

Är det jobb inom skogen du söker sĂ„ ska du nog kontakta skogsvĂ„rdsbolag eller kanske kommunen dĂ„ vissa kommuner har mer skog Ă€n man tror.
Du har ju ett gÀng bra utbildningar sÄ kan sÀkert bli ngt bra, att söka jobb hÀrinne tror jag blir svÄrt dÄ mÄnga Àr sjÀlvverksamma och nÀr de tar in folk till hjÀlp sÄ blir det ofta folk de har "koll" pÄ eller har anvÀnt sig av innan.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej GÀst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gÀrna vilja tipsa dig om hur du kan fÄ ut mer av skogsforum. Klicka pÄ de knappar som passar dig hÀr intill (minifönster öppnas).