Traktorn i skogen

El-traktor

7 inlägg 2516 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

El-traktor

OAS-forests  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#686931 Läser om en traktor utan förbränningsmotor, kan det vara något för framtidens skogsbruk?
Priset är 50000$

https://www.nyteknik.se/automation/ar-d ... or-7006789



   TS
Lantmännen Maskin
Avatar Fallback

Re: El-traktor

Skogsola  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#686934 Och hur ska de laddas i skogen? Stå hela natten kopplade till ett dieselelverk?

Användarvisningsbild

Re: El-traktor

fendt311  
#686948 Man får planera körningen i skogen. Tror inte så många lämnar traktorn i skogen. Finns redan kända märken av traktorer som går på bara el.

Användarvisningsbild

Re: El-traktor

Kse  
#686968 Jag tror tvärtom att många lämnar traktor i skogen om man nu inte råkar bo väldigt nära.
Idén är jättebra så länge man har tillgång till laddning ute i skogen.

Avatar Fallback

Re: El-traktor

Avslutat-02  
#686984 Vad menar man med att den kan leverera 70hk vid korta tillfällen?

Och vi som lämnar traktorn i skogen och finner temperaturen på minus 20 morgon efter...blir säkert skit glada med denna maskin...för det händer fort på vissa ställen i landet trots att väderrapporten säger annat...

Men visst finns möjligheten till motorvärmare,laddare så okej varför inte...

Avatar Fallback

Re: El-traktor

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#687059 Skulle passa mig perfekt som tar traktorn ut på morgonen och så får den stå stora delen av dagen och så vinschar jag lite och så rullar jag hem med fullt lass (om jag inte varit lat).

Tror mer på Farmtrac 25G, som vi pratat om tidigare.

Avatar Fallback

Re: El-traktor

källefall8  
#687317 Lite roligt att dom pratar om sustainability samtidigt som dom i videon sprutar bekämpningsmedel i sekvens efter sekvens 🙂 Känns som om miljödebatten många gånger snöat in på CO2 och glömmer allt annat. Om vi förgiftar miljön på det viset så är väl frågan om nån grad varmare eller ej gör hela skillnaden.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).