– Tidigare har garantin varit 2 000 timmar för själva delen och upp till 1 000 timmar för arbetet, så det är en markant förbättring, säger Arne Isaksson och fortsätter:
– Nukompenserar vi maskinägaren för arbetet som det tar att byta delen upp till 3 000 timmar. Vi står också för resekostnaden för serviceteknikern, upp till 30 mil per garantifall, fram till att maskinen har arbetat 500 timmar.
Förutom den förlängda garantin så erbjuder nu också Rottne att första servicetillfället som sker vid 100 timmar är helt kostnadsfritt för kunden.
– Vid köp av en ny maskin täcker vi upp för den arbetskostnad som serviceteknikern har. Vid den första servicen upptäcks ibland saker som behöver efterjusteras och det ska inte kunden behöva betala för.
Här kan du läsa mer: https://www.rottne.com/
Logga in för att se de bilder eller dokument som författaren har laddat upp.
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Skapa konto