Arbetskläder för skogen

Sågskyddsbyxor med ficka för knäskydd

9 inlägg 3359 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Sågskyddsbyxor med ficka för knäskydd

Raggarö  
#674054 Har idag ett par Stihl X-Fit som sjunger på sista versen, de är sköna på alla sätt och vis men slitstyrkan är dålig.

Finns det byxor på marknaden som är lika stretchiga som X-Fit, med bättre hållbarhet och med knäskyddsfickor (gärna billigare än X-fit 😎 ) ???


Raggarö



   TS
Avatar Fallback

Re: Sågskyddsbyxor med ficka för knäskydd

Robertberg  
#674075 Pfanner Gladiator extreme passar in på alla dina önskemål.
Kanske inte lika stretchiga, men jag bytte från Husqvarnas technical extreme till pfanner utan att bli missnöjd med följsamheten.

Användarvisningsbild

Re: Sågskyddsbyxor med ficka för knäskydd

Raggarö  
#674099
Robertberg skrev:Pfanner Gladiator extreme passar in på alla dina önskemål.
Kanske inte lika stretchiga, men jag bytte från Husqvarnas technical extreme till pfanner utan att bli missnöjd med följsamheten.


Tack Robertberg, ska kolla Pfanner.....

Raggarö

   TS
Avatar Fallback

Re: Sågskyddsbyxor med ficka för knäskydd

Robertberg  
#674104 Ingen orsak!

Har inte testat ned knäskydd i mina. Det är inte som på arbetsbyxorna, en sydd fålla att lägga skydden i.

Utan det är ett kardborreband i underkant knä, som sedan håller fickan stängd och skyddet på plats.
Tror man måste ha ett tunnare skydd, kanske 10 mm tjockt för att det ska få plats och fungera bra.

Användarvisningsbild

Re: Sågskyddsbyxor med ficka för knäskydd

Williamm  
#674114 Om du har storlek xxl så finn det kanske några Stihl x-fit kvar. De sägs vara små i storlekarna så att xxl motsvarar xl. Den byxan har knäskyddsficka.

Användarvisningsbild

Re: Sågskyddsbyxor med ficka för knäskydd

Raggarö  
#674153
williamm skrev:Om du har storlek xxl så finn det kanske några Stihl x-fit kvar. De sägs vara små i storlekarna så att xxl motsvarar xl. Den byxan har knäskyddsficka.


Jag har ju redan X-Fit idag, jag köper inte ytterligare ett par, hållbarheten och smutsresistensen är för dålig (eller så är jag extremt oförsiktig).

Raggarö

   TS
Användarvisningsbild

Re: Sågskyddsbyxor med ficka för knäskydd

Raggarö  
#675082 Uppdatering:

Det fick bli ett par Pfanner Ventilation eftersom Gladiator Extreme inte hade fickan för extra knäskydd.

Tack till Skogma och Pfanner som svarade på e-mail nästan innan jag han skriva mina frågor......

Få se om jag blir nöjd då byxorna kommer på lådan, Stihl X-Fit håller på att sönderfalla i molekyler så det är dags med nytt.

Raggarö

   TS
Användarvisningsbild

Re: Sågskyddsbyxor med ficka för knäskydd

halvproffs  
#675084 Blir det låga Smålandsstubbar nu med knäskyddsbyxorna 😀 ? Härligt namn,Raggarö för den delen. Har sett skylten många gånger när vi åkt mot Öregrund för att äta gott vid någon av hamnrestaurangerna.

Användarvisningsbild

Re: Sågskyddsbyxor med ficka för knäskydd

Raggarö  
#675100
halvproffs skrev:Blir det låga Smålandsstubbar nu med knäskyddsbyxorna 😀 ? Härligt namn,Raggarö för den delen. Har sett skylten många gånger när vi åkt mot Öregrund för att äta gott vid någon av hamnrestaurangerna.



Jag kommer iallafall ner på ett knä med extra knäskydd, ålder + idrott + allmän förslitning är ett fördärv.....

Jag undrar hur många Raggaröskyltar som stulits under årens lopp, det slås väl endast av Knutbyskyltar 😎
Marodörerna snodde två skyltar på Raggarö i våras (det gör ju inte så mycket, det är värre om skyltarna längre bort stjäls, då kanske vi inte hittar hem)

Raggarö

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).