Traktorer och processorer

Bromsar kärra

2 inlägg 1912 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Bromsar kärra

Sture Andersson  
#666454 Tänkte höra, håller på och kollar efter en boggikärra ,typ dumper eller spanmålskärra .Men ser att det är bromsar på alla i dag ,jag kan väl inte använda det på min gamla Valmet 605 .Kan man köpa kärror utan bromsar i dag ,låter som detta med bromsar bara skapar problem ,inser väl att det kan vara bra om man lastar massor och vill ha stopp på det,men för min del blir det inga stora lass är mest ute efter bärighet ,har enkelaxlad i dag ,som bara sjunker .



   TS
Lantmännen Maskin
Användarvisningsbild

Re: Bromsar kärra

JohannesG  
#666459 Kan inte se hur bromsar på något sätt skulle skapa problem. Att kunna stanna på ett säkert sätt är både viktigt och mycket bekvämt.
Och jo, du kan använda bromsarna på din traktor, även om du inte har ett riktigt bromsuttag. Köp denna bromsventil från Weimer, då kan du bromsa med en av hydraulspakarna i traktorn. http://www.weimer.se/Shop/Product/Broms ... tur/621011

Bromsar är guld värt, oavsett liten eller stor last. De är extra bra på vintern och på vägar med löst material då man avsevärt minskar risken att vika ihop ekipaget (fällknivseffekten), speciellt med en mindre traktor.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).