JörgenO skrev:Skaffade gymkort i våras. Jag jobbar hemma varannan vecka tills vidare och insåg att det kan bli extremt stillasittande även jämfört med kontorsarbete (inga promenader till/från buss, inga lunchpromenader eller annan rörelse). Jag går varje lunchrast på mina hemmaveckor samt varannan helg och 3-4 ggr de veckor jag kan vara på kontoret.
30min löpning o sen 30 min med vikter varje gång.
Tycker egentligen det är supertråkigt men har lyssnat på P3 historia samt ”Händelser vid vatten” uppläst av Rolf Lassgård så det går rätt bra.
can skrev:Søndag, tysdag og torsdag 3 gonger i veka.
A økt : knebøy og benkpress.
B økt : markløft og stangroing
Desse øvelsene er 3 sett 5 repetisjoner.
Kvar søndag og tysdag farmers walk i tilegg, ei 20 kg vektplate i kvar hand.
Tar eit kg meir kvar veka i knebøy og markløft og 1 kg meir annakvar veka i benkpres og stangroing. Går litt lengre annakvar veke med farmers walk.
Kva synes de om opplegget mitt?
halvproffs skrev:Burit och lagt ca 2ton taktegel idag så nu är det soffan som gäller. Jag ör inte lika uthållig som för 50 år sedan tyvärr 👎 😉
Joakim S skrev:halvproffs skrev:Burit och lagt ca 2ton taktegel idag så nu är det soffan som gäller. Jag ör inte lika uthållig som för 50 år sedan tyvärr 👎 😉
👍🏻👏🏻. Lite komplettering med gym ibland för att undgå skador hade gjort susen 😉
can skrev:Din ide er bra men ikkje for meg. Iverfall ikkje millitærpress. Eg gjorde før eit program der millitærpress ingjekk. Skada meg skikkelig i høgre skulder pga øvelsen overhead press som er omtrent det samme som millitærpress. Da eg gjer no er eigentlig opptrening igjen, så eg har kutta ut over head press, iverfall inntil vidare. Eg tar heller farmers walk. Skuldrene er ganske små muskler og lette og skada virker da som.
Erre skrev:Gick ut hårt ett år för länge sen.
Köpte årskort och skulle köra på.
Var där 3 gånger. 🤦♂️
Mitt damp kickade in och jag klarade inte av det där lugna nötandet med vikter.
Blev tokig.
Frun tänkte att jag skulle testa något helt annat och tog med mig på Chi gong.
Vem tror du var snabbast med alla rörelserna? 😂 🤦♂️
Dom andra var inte halvvägs innan jag hade vevat på å var klar.
Så jag försöker arbeta och vara igång med sånt istället.
Men skulle gärna hitta något som ger lite mer allsidig träning.