Skogsmässor

Skogsmaskindagarna i konkurs - 2021 års mässor hotade

4 inlägg 5943 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Skogsmaskindagarna i konkurs - 2021 års mässor hotade

Torbjörn Johnsen  
#662965 Företaget Looping event som arrangerat skogsmaskindagarna har nu gått ut till de utställare som hade bokat in mässan 2020 med information om att företaget nu lämnat in en konkursansökan. Ägaren Sten Lilja skriver:

Efter snart 6 månader av i princip näringsförbud på grund av Coronakrisen och ingen ändring i reglerna för allmänna sammankomster (max 50 personer) i sikte, fanns ingen möjlighet att driva eventbolaget vidare.


Skogsmaskindagarna flyttades först från maj till september men för en dryg vecka sedan meddelade arrangören att det inte blir några Skogsmaskindagar i år. Återstår att se vad som händer framöver med denna skogsmässa.



I lördags gick Sveriges fyra största mässarrangörer: Stockholmsmässan, Svenska Mässan, Elmia och Easy Fairs ut i ett pressmeddelande om att nu även mässor under 2021 är i fara. I år har alla mässor ställts in efter coronautbrottet i mars.

Den svenska mässbranschen är sedan i mars, precis som kultur- och idrottslivet, lamslagen och många företag som är beroende av verksamheten har redan gått under eller är på väg att slås ut.


Mässarrangörerna vädjan till regeringen om att få vara med och diskutera fram en lösning om hur mässorna återigen kan öppna:

Arrangörer, branschförbund, utställare och besökare behöver ett besked om tydliga och logiska förutsättningar och ett snabbt beslut om möjligt öppningsdatum, precis som de allra flesta andra länder i Europa redan fått.


Läs deras pressmeddelande här



   TS
Elmia
Användarvisningsbild

Re: Skogsmaskindagarna i konkurs - 2021 års mässor hotade

Göt  
#663123 Hoppas att skogsforum står säkert 💪

Användarvisningsbild

Re: Skogsmaskindagarna i konkurs - 2021 års mässor hotade

Torbjörn Johnsen  
#663135 Ja, i år har det digitala gått bättre än det analoga 👍

   TS
Användarvisningsbild

Re: Skogsmaskindagarna i konkurs - 2021 års mässor hotade

svampbob  
#663149 Jag tror att det är ett väldigt uppdämt behov av att få gå på konferenser och mässor.
Vi fick idag klart med att hålla en punkt på en kommande skogskonferens. Jag misstänker att det kommer att bli en mangrann uppslutning bland de som får chansen att komma. 30 deltagare per dag är bestämt.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).