Skotare

Dimension stöttor Valmet 840.2

5 inlägg 2443 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Dimension stöttor Valmet 840.2

Robert Å  
#645485 Hejsan

Jag har en 838 som tidigare gått med lastväxlare som jag nu ska montera bankar från en 840.
Dock saknar jag stöttorna, kollat med Koppom men dom säljer dom inte lösa så blir väl enklast/billigast tillverka egna om inte nån ligger på några som dessutom är någorlunda raka..
Är det någon som har koll på mått eller kan mäta vilka dimensioner det är på rören? Hylsan på banken är 82mm inv.



   TS
Rottne skotare
Avatar Fallback

Re: Dimension stöttor Valmet 840.2

Skogsola  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#645503 Då borde du väl kunna hitta ämnesrör på 80 mm utvändigt.

Avatar Fallback

Re: Dimension stöttor Valmet 840.2

Cat554  
#645644 Du bør absolut ha høgfast stål i dom. Emnesrør er ganske god, men ikke tilstrekkelig. Det skal være seigherdet finkornstål.
OH

Användarvisningsbild

Re: Dimension stöttor Valmet 840.2

Robert Å  
#646689 Hoppades att nån skulle ha koll på tjocklek, eller diameter på det övre invändiga röret.
830 har liknande dimensioner på stöttorna tror jag om nån kan mäta

Lutar hursom mot ämnesrör Ovako 280, 81,5mm utv och 62,2 invändigt. Dessa verkar ha rätt snäva toleranser och ska vara max 81,9 utv.

   TS
Avatar Fallback

Re: Dimension stöttor Valmet 840.2

Blivande snickare  
#646716 Om det bara är riktigt lite skillnad kan man väl putsa till nedre kanten och änden på röret med vinkelslipen?

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).