Motorsåg och handhållet

MS 241 C-M

6 inlägg 2409 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

MS 241 C-M

Prickskytt  
#633348 Hej
Har en 241a som är ungefär 1 år gammal har inte gått så mycket 12-15 liter bränsle. Sågen har funkat klockrent tills nu och är väldigt nöjd med den(bytte från en 201a). Nu har den fått för sig att inte gå på tomgång förrän den blir varm ca 45sek. Har provat att kalibrera den 90sek men ingen skillnad, vad kan man kolla själv på en m-tronic såg? luftfilter stift är ju självklart. Är det bara att lämna in den? Köpte ny röjsåg/trimmer i somras och den gick 1tank sen fick jag lämna in den och byta förgasare, också en M-tronic.



   TS
Husqvarna motorsågar
Avatar Fallback

Re: MS 241 C-M

Forestboy  
#633349 Vilket bensin kör du med?

Avatar Fallback

Re: MS 241 C-M

bengt.a  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#633350 Är nog bara att lämna in, bör ju ha garanti kvar. Har en med värme själv, köpt -18, men den bara går och går. Bränsle är rekommenderat Stihl eller Aspen.

Avatar Fallback

Re: MS 241 C-M

Avslutat-02  
#633354 Bränsle är en sak, men eftersom sågen börjar bete sig efter ca 45-60 sek så skulle jag hellre tro att något hänt med mjukvaran eller att förgasaren är kaput...

Det är bara att lämna in så länge garanti finns..
Man kan även ha dålig gnista... eftersom allt i sågen lever och livnär sig av elen från spolen, sedan av bränslet.
Så kan spolen, tändstiftet vara defekt.

Hoppas ni förstår hur det hänger ihop med dessa maskiner om inte så ska jag förklara.

Avatar Fallback

Re: MS 241 C-M

Prickskytt  
#633365 Kör på färdigblandad, tror att den heter Best Fuel, köpt där jag köpte sågen.

   TS
Användarvisningsbild

Re: MS 241 C-M

JensSkoog  
#633471 Byta till Aspen, Stihl Motomix eller Husqvarnas färdigblandade. Då vet du att du får bra saker. Jag har aldrig haft problem med min MS241, men jag har aldrig körd den på annat!

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).