Skogsröjning

Röjning med F skatt

16 inlägg 7184 visningar 8 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Röjning med F skatt

Lenny80  
#631588 Ska börja röja för en stor kund på F-skatt. Även en del andra jobb i skogen kan förekomma. Vindfällen,fällning m.m


Vad är en skälig lön/timme?
Ska den va inkluderad slitage/bränsle o sv eller ska den specificeras med timlön pluss kostnad?
Samt milersättning för sig såklart. Är 50.kr/milen okej eller för mycket?
Jag kommer jobba ensam men kan bli fråga om att jag i min tur hyr in personal.
Så vad är då skälig lön/timme för t ex 2 gubbar?

Hör summor på 320-400 kr+moms på 1 gubbe. Rimligt?



   TS
Stihl Motorsågar och Röjsågar
Avatar Fallback

Re: Röjning med F skatt

jannee  
#631593 Tycker andra att du är duktig (effektiv) kan du nog räkna med att 370 - 380 kr/timme är försvarbart.
Självklart ingår då verktyg och bränsle.
Finns en statlig norm för milersättning, men 50 kr/mil är kanske i överkant, men försök du.
En del försöker även med timdebitering från bostaden, dock annonserar dessa efter uppdrag :mrgreen:

Avatar Fallback

Re: Röjning med F skatt

Lenny80  
#631597 [quote="jannee"]Tycker andra att du är duktig (effektiv) kan du nog räkna med att 370 - 380 kr/timme är försvarbart.
Självklart ingår då verktyg och bränsle.
Finns en statlig norm för milersättning, men 50 kr/mil är kanske i överkant, men försök du.
En del försöker även med timdebitering från bostaden, dock annonserar dessa efter uppdrag :mrgreen:[/quote

Man har sagt från början att det är kvalitet före kvantitet som gäller då man haft den andra typen när man haft inhyrda utländska firmor. Så tror inte man har riktigt det kravet med snabbhet.

Men ok timmarna låter okej då. Men 40 kr milen kanske är rimligt då.

   TS
Avatar Fallback

Re: Röjning med F skatt

Tralsmo  
#631598 400kr/timme är helt rimligt.
50kr milen ä ochså rimligt, men kanske inte troligt att du får.

Användarvisningsbild

Re: Röjning med F skatt

Röjer hugo  
#631615 50kr/milen går nog ingen med på :shock:
Bättre att köra 10-20kr milen efter ca 3-4mil.

370kr+moms om du är flitig och gör ett bra jobb tycker jag ör rimligt :-bd

Avatar Fallback

Re: Röjning med F skatt

Avslutat-02  
#631628 Jag tar 350 kr i timmen, 25 kr/mil, som jag aldrig skriver ut, utan slår ihop milen och lägger på tim ersättningen...brukar alltid bli gnäll annars..

Användarvisningsbild

Re: Röjning med F skatt

svampbob  
#631644 Jag resonerar så att jag inte ska vara dyr på det som inte ingår i själva jobbet. vi brukar ligga på ca halva timpengen för restiden och sedan tar jag 45 kr/mil för bilen men debiterar inte för dom första milen.

Avatar Fallback

Re: Röjning med F skatt

Lenny80  
#631661 Många kloka exempel. Kommer sannolikt ha ett område inom 3 mils radie. Så nog får man plocka ut för milen. Men man kan dra ner milen och skriva timmar oxå

   TS
Avatar Fallback

Re: Röjning med F skatt

Ldsaren  
#631788 Låter billigt , 350 kr med tanka på aspenbensin tex 15 kr timmen plus röjsåg och kläderslitage .
Jag får 330 kr och lånar ut mig själv som reparatör till en verkstad plus lite förmåner jag har där som fika o annat .

Avatar Fallback

Re: Röjning med F skatt

Avslutat-02  
#631790 Skogen har aldrig gett mycket pengar, men roligt är det.... :-bd

Avatar Fallback

Re: Röjning med F skatt

Lenny80  
#631794 Man får se fördelarna oxå men det ska ju inte va en hobby

   TS
Användarvisningsbild

Re: Röjning med F skatt

svampbob  
#631806
Lenny80 skrev:Man får se fördelarna oxå men det ska ju inte va en hobby


Jag ser att köra eget som i princip det enda sättet att komma sig någonstans här i Sverige. mina tio år som egenföretagare har varit ett väldigt lyft. Jag blir nu då och då erbjuden fina jobb med titlar som jag tidigare inte kunde drömma om men jag tackar ständigt nej utan att ens överväga förslagen.
För mig är det viktigt att vara den som äger verksamheten och bestämmer att bli vd för ett bolag som någon annan äger är totalt ointressant.

Användarvisningsbild

Re: Röjning med F skatt

fendt311  
#631831
svampbob skrev:
Lenny80 skrev:Man får se fördelarna oxå men det ska ju inte va en hobby


Jag ser att köra eget som i princip det enda sättet att komma sig någonstans här i Sverige. mina tio år som egenföretagare har varit ett väldigt lyft. Jag blir nu då och då erbjuden fina jobb med titlar som jag tidigare inte kunde drömma om men jag tackar ständigt nej utan att ens överväga förslagen.
För mig är det viktigt att vara den som äger verksamheten och bestämmer att bli vd för ett bolag som någon annan äger är totalt ointressant.

Kör du aktiebolag eller enskild firma? Om man får fråga.

Användarvisningsbild

Re: Röjning med F skatt

svampbob  
#631834
fendt311 skrev:
svampbob skrev:
Lenny80 skrev:Man får se fördelarna oxå men det ska ju inte va en hobby


Jag ser att köra eget som i princip det enda sättet att komma sig någonstans här i Sverige. mina tio år som egenföretagare har varit ett väldigt lyft. Jag blir nu då och då erbjuden fina jobb med titlar som jag tidigare inte kunde drömma om men jag tackar ständigt nej utan att ens överväga förslagen.
För mig är det viktigt att vara den som äger verksamheten och bestämmer att bli vd för ett bolag som någon annan äger är totalt ointressant.

Kör du aktiebolag eller enskild firma? Om man får fråga.


Jag kör AB.

Avatar Fallback

Re: Röjning med F skatt

Lenny80  
#631835
fendt311 skrev:
svampbob skrev:
Lenny80 skrev:Man får se fördelarna oxå men det ska ju inte va en hobby


Jag ser att köra eget som i princip det enda sättet att komma sig någonstans här i Sverige. mina tio år som egenföretagare har varit ett väldigt lyft. Jag blir nu då och då erbjuden fina jobb med titlar som jag tidigare inte kunde drömma om men jag tackar ständigt nej utan att ens överväga förslagen.
För mig är det viktigt att vara den som äger verksamheten och bestämmer att bli vd för ett bolag som någon annan äger är totalt ointressant.

Kör du aktiebolag eller enskild firma? Om man får fråga.


Kör ensklld

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).