Öppna kategorin

Timdebitering

5 inlägg 4402 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Timdebitering

kamra  
#630739 Jag "slänger ut" en fråga här.
Vad anser ni vara skälig timkostnad att fakturera som skördarförare med ca 30års erfarenhet?
Jag tänker mig 350kr/tim
Gäller alltså vid F-skatt.
Tacksam för svar



   TS
Elmia
Användarvisningsbild

Re: Timdebitering

svampbob  
#630893
kamra skrev:Jag "slänger ut" en fråga här.
Vad anser ni vara skälig timkostnad att fakturera som skördarförare med ca 30års erfarenhet?
Jag tänker mig 350kr/tim
Gäller alltså vid F-skatt.
Tacksam för svar


Är du duktig så är nog 350 absolut minimum. 400 kr/tim borde inte vara omöjligt.

Avatar Fallback

Re: Timdebitering

kamra  
#631112 Duktig och duktig,allt är ju relativt,men såklart har man ju erfarenhet och jobbar självständigt. Ok,då vet jag iaf lite vad som kan vara en rimlig taxa. Tack för ditt svar

   TS
Användarvisningsbild

Re: Timdebitering

Rohdin  
#631519 Ta betalt så mycket du behöver 😉.

Hur fungerar det för er som kör som f-skatt som maskinförare.

Vi kan ej ta in f-skattare inom skogsvården (facket säger nej) måste endast vara företag med minst två anställda.

Snö tråden lite.

Avatar Fallback

Re: Timdebitering

kamra  
#632241 Jag vet inte hur det är att köra skogsmaskin på f-skatt eftersom jag har egen skördade. Tänkte ev "växla ner" sista åren innan pension,och köra på f-skatt. Därför min undran vad som är skälig debitering? Vad gäller att arbeta manuellt i skogen på f-skatt så kanske det varierar i landet. Här Småland finns många manuellarbetare som går på f-skatt.

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).