Små skogsmaskiner och övriga maskiner

vimek 606

5 inlägg 3855 visningar Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

vimek 606

Sweden-viking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
Användarvisningsbild
masterchief  
#39309 Varför är alla maskinfilmer på youtube upphottade i farten, aldrig sett tallar vaja så fort i vinden i verkligheten :lol:
Trevlig maskin vimeken. 8)
Dock lite för liten för proffesionellt bruk.

Användarvisningsbild
masterchief  
#39348
trislc skrev:
masterchief skrev:Varför är alla maskinfilmer på youtube upphottade i farten, aldrig sett tallar vaja så fort i vinden i verkligheten :lol:
Trevlig maskin vimeken. 8)
Dock lite för liten för proffesionellt bruk.


INTE! I trakten av Katrineholmstrakten finns en entreprenör som gör mycket fina förstagallringar med en Vimek 404, förföljd av en 606. 606-skotaren spakas av entreprenörens 71-årige far!

Resultatet blir mycket bra och de verkar inte sakna jobb.

Det är inte jobbens kvalitet jag avsåg :oops:
Det är lönsamheten med dagens pressade listor :wink:
Iofs hittar man kundunderlag så är det klart bäst för skogen.
Det här ämnet har varit till diskussion tidigare och jag har begärt lite redovisning av utfall/priser med den gruppen, men ej fått respons.

Användarvisningsbild
Ezzelino  
#39363 Det finns en anlednig till att jag sa upp mig hos svärfar och det va vimek!!! Det e inte en maskin man vill sitta i och köra heltid med!!! Körde 404 och 606. Körde dom maskinerna i ett år mest 404 och min kropp tog skada !!!

Avatar Fallback

Re: vimek 606

skyttekungen  
#42417 kan nog stämma att vimek inte är en heltids maskin men till privatbruk så verkar de ju vara stabila maskiner.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).