Skördare

Valmet 901-1988 med 942 aggregat ? vmm1000-emeinställningar

1 inlägg 1988 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Valmet 901-1988 med 942 aggregat ? vmm1000-emeinställningar

Robinbrennlund  
#592372 Gjorde en initiering av grundvärden och kollade upp alla givare via datorn att det var ok och allt bra så långt tills jag insåg att knapparna på högersida på spaken. - knivarna öppna/stäng är på vänster sida av knapparna (uppe och ner) och tvärt om med rullarna + att när knivarna stänger så öppnar rullarna , enligt handboken högerspak så ska knivarna vara på knappen längstbak (öppna/stäng samma knapp men olika sidor på knappen) samma med rullarna (övre knappen osv) och man ska kunna köra knivarna och rullar hur man vill.. de jag vill tillägga med den här initieringen är att jag inte har nollat datorn ute på aggregatet... stod i instruktionerna att man skulle göra det också men har inte vågat det riktigt än.. någon som förstår sig på ett sånt här äldre system mvh

Har nu lyckas göra en nollning till "grundinställningarna" ( test 99 och startade om datorn på strömbrytaren till höger om den högra spaken). men nu matarrullarna fastnat i stängt läge.... spelar ingen roll vilken sida av knappen jag trycker på högra spaken så stänger den, och som sakt dom går inte att få ut även om jag prövar tilta aggregatet osv. tänkte jag skulle tvångsköra den funktionen direkt på magnetventiln men det gick inte? de borde gå?.
MAGNETVENTILEN hade fastnat så 1 problem var det, så nu återstår imorgon att se om jag kan få "grundinställningarna att fungera" återkommer.


ÄVEN fast jag gör "grundinställningar" så har jag borta matarrullar in/ut, men kör jag knivarna in så följer rullarna med in, och kniv ut så stannar rullarna längst inne och blir kvar där oavsett vad jag gör.. funktionen till rullarna på höger sida reagerar inte, det ända jag hör att det händer något med hydraulen men det måste vara "extrakläm" som går i.. kan någon svara på om det möjligt att flytta knapparna på vmm1000? hittar inget i instruktion att man kan flytta funktioner mellan knapparna.. mvh



   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).