Logga in för att se de bilder eller dokument som författaren har laddat upp.
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Skapa konto
AndersKar skrev:Tack för svar, lutade åt den och även beställa från samma ställe som du länkade😅 Känns som att det kan vara skönt med lite lägre lämmar vid mockning av hagar.
jarsen86 skrev:Har oxså vagnen på bild 2. Och är mycket nöjd med hållbarheten, ända som hänt hittills, är att jag krökte dragstången.
Men det hade nog hänt de flesta vagnar. Gjorde ett litet grävjobb där vi använde vagnen till körning av makadam .
blev lite väl mycket med 2 kubik.
Men det var lätt löst, böjde rätt den och slog i en 4 kants profil inuti. så nu har det funkat i 4år.
Ända minuset mot en dyr vagn är nog markfrigången
r0bin skrev:Jag tror du kommer bli nöjd med den! Köpte samma modell i våras och det känns som man får mycket vagn för pengarna. Allt känns genomtänkt ,sen får man leva med att en del svetsar ser lite tveksamma ut:lol: verkar vara lite lotteri, men det är lätt åtgärdat om nån svets ser för hemsk ut. Sen tycker jag att grinden är onödigt låg och att infästningen till kranarmen sitter för lågt, så det är lite ivägen när man ska lasta men man kanske inte ska ha på mer
Köpte i allafall en fyrkantsprofil, dimensionen under och tryckte i ramen, då behöver man inte oroa sig för att man knäcker vagnen. Enkel åtgärd, sen förstärktes även kranfoten på några ställen i förebyggande syfte.
Jag som flera vände handsken "uppochner" för att få bättre markfrigång vid draget men hade man lite längre ved på, runt 4 meter eller längre så hängde dom ner så lågt så det gick inte att backa i skogen. Så höjde vagnen 8cm vid boggien. Så nu går den riktigt bra! Det vart ca 37cm markfrigång och den står rakt när den är kopplad på fyrhjulingen som har 30cm frigång.
Så helt okej vagn original, men vart riktigt bra efter några kvällar i garaget.