Skogsnyheter

Bergkvist-Siljan varslar drygt 10% efter sammanslagningen

2 inlägg 1512 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Bergkvist-Siljan varslar drygt 10% efter sammanslagningen

Fredrik Reuter  
#589282 Sågverkskoncernen Bergkvist-Insjön AB gick tidigare i år samman med Morabaserade Siljan Group AB och skapade koncernen Bergkvist Siljan Group. Nu meddelar den nya koncernen som ägs av intressenter i Tyskland att de genom sammanslagningen ser synergier som gör att totalt 45 anställa kan komma att varslas om uppsägning.

Lite tvetydigt skriver de också i sin pressrelease att omorganisationen görs för att anpassa organisationen till den aktuella marknadssituationen.

Anders Nilsson, VD Bergkvist Siljan:

- Upprättandet av Bergkvist-Siljan möjliggör ett bättre och effektivare sätt att driva vår verksamhet inom koncernen, varför vi idag tillkännager dessa förändringar. Jag är övertygad om att detta är ett viktigt steg för att stärka Bergkvist-Siljans konkurrenskraft och därmed stärka vår marknadsposition.


Koncernen har idag 350 anställda och varslen som aviseras motsvarar 12,86% av personalen.



   TS
Elmia
Användarvisningsbild

Re: Bergkvist-Siljan varslar drygt 10% efter sammanslagninge

Göt  
#589343 Bergkvist Siljan är ju bland de tio största sågverksföretagen i Sverige vad jag förstår, verkar som man inte skulle spara in på de två olika inköpsorganisationerna, undrar var man drar in personal. De två tidigare bolagen har ofta varit de som konkurrerat om virket i regionen

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).