Skogsröjning

545fx Husqvarna ”hobbyskit”

9 inlägg 6218 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

545fx Husqvarna ”hobbyskit”

Anemyrskogsvård  
#584451 Hej!
Har tidigare haft problem med min Husqvarna 545fx med koppling som visat sig att klingan snurrar när jag har sågen på tomgång.
Igår hände något annat, klingan snurrade på tomgång men när jag sedan efter tankning skulle starta den så var startsnöret ”motigt” och samtidigt som jag drog så snurrade klingan utan att sågen starta. Vad kan detta va?
Jag har numera börjat hata min lilla Husqvarna som jag annars älskar när det är klen röjning. Funderar allvarligt på att strypa den, begrava och köpa en mindre
Stihl 🙏
Mvh Therese



   TS
Stihl Motorsågar och Röjsågar
Avatar Fallback

Re: 545fx Husqvarna ”hobbyskit”

Avslutat-02  
#584452 Gör inte det,,, för det är mest troligt kopplingen som har sagt upp sig. Mest troligt fjädrarna som gått av.

Lämna in eller börja riv.... :-bd

Användarvisningsbild

Re: 545fx Husqvarna ”hobbyskit”

Skogs Vimek  
#584458 Känner igen de där felet me koppling på 545
En kan bli galen
Ja de är inte fel o titta på en stihl såg [emoji1303][emoji1303] lycka till hur du än gör

Användarvisningsbild

Re: 545fx Husqvarna ”hobbyskit”

Anemyrskogsvård  
#584478 Ja 🙃 Kag har kört med den 3 veckor nu och poff så gick den sönder. Är fjärde gången nu.

   TS
Avatar Fallback

Re: 545fx Husqvarna ”hobbyskit”

Avslutat-02  
#584502 Låter som din lokala återförsäljare behöver ringa ett samtal till serviceavdelningen på hva. Det är inte normalt att kopplingen går så pass ofta.

Jag har bara sett det på en såg och den skickade jag tillbaka och kunden fick en ny.

Användarvisningsbild

Re: 545fx Husqvarna ”hobbyskit”

anersimyra  
#584590
Anemyrskogsvård skrev:Hej!
Har tidigare haft problem med min Husqvarna 545fx med koppling som visat sig att klingan snurrar när jag har sågen på tomgång.
Igår hände något annat, klingan snurrade på tomgång men när jag sedan efter tankning skulle starta den så var startsnöret ”motigt” och samtidigt som jag drog så snurrade klingan utan att sågen starta. Vad kan detta va?
Jag har numera börjat hata min lilla Husqvarna som jag annars älskar när det är klen röjning. Funderar allvarligt på att strypa den, begrava och köpa en mindre
Stihl 🙏
Mvh Therese
. Glöm för allt i världen inte bort att filma själva stranguleringen.. :lol: :lol: :lol:

Avatar Fallback

Re: 545fx Husqvarna ”hobbyskit”

jannee  
#584594 Inget ovanligt att kopplingen på HVA 545/555 strular. HVA har inhandlat lite dåliga fjädrar - gäller att spara :mrgreen:

Avatar Fallback

Re: 545fx Husqvarna ”hobbyskit”

isteskog  
#584600 Inget problem med min 555 iaf! Har röjt minst 50 ha med den under några år. Går som en klocka förutom de gånger jag ramlat och knäckt tumgasen ..... 🙃

Avatar Fallback

Re: 545fx Husqvarna ”hobbyskit”

Avslutat-02  
#584620 Iste va glad att det inte var tummen..

Hva 555 har haft problem med fastsättningen av riggröret emot motorblocket och just med motorblocket som skakat sönder.

Hva 545 har främst haft problem med kopplingen....

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).