ATV och UTV i skogen

Problem Warn fjärrstyrning

4 inlägg 2711 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Problem Warn fjärrstyrning

goodman  
#565000 Hej! Jag har problem med kortslutning i mottagaren till fjärrstyrningen (Warn) på Warn-vinschen. Säkringen går så fort tändningen slås på. Problemet uppstod förra veckan så jag köpte en ny fjärrstyrning, men efter två lass med lastning/avlastning av massaved med vajerkran går säkringen igen. Den gick dessutom i obelastat läge, när jag skulle köra ut vajern. Hade liknande problem för ca 5 år sen men efter byte av mottagare har det fungerat problemfritt. All annan el, inklusive matningen till mottagaren, funkar perfekt. Någon som har en idé om vad som orsakar problemet, eller hade jag bara oturen att få ett ”måndagsexemplar”?



   TS
ATV från Bengtssons
Användarvisningsbild

Re: Problem Warn fjärrstyrning

anersimyra  
#565018 Bytte du relät.. :?:

Avatar Fallback

Re: Problem Warn fjärrstyrning

goodman  
#565021 Nej, relät är det gamla. Men det funkade ju ett litet tag? På Warns förra utförande av fjärrstyrning kunde man koppla bort mottagarenheten och ändå ha relät anslutet med kablaget och då gick inte säkringen, däremot om man satte tillbaka mottagarenheten. Därför misstänkte jag mottagaren.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Problem Warn fjärrstyrning

Tokslut  
#568949 Jag hade kollat efter skadade kablar

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).