Verkstan

Fiat 65-90, demontera tätningar runt lyftarmarna

5 inlägg 2206 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Fiat 65-90, demontera tätningar runt lyftarmarna

Mikael W  
#564515 Tänkte ikväll demontera tätningshålkarna runt lyftarmsaxeln. Gick tyvärr bet på att få ut hålkarna som tätningen sitter på. Nån som gjort detta och har nåt tips? Försökte med att kila in en mejsel bak tätningen och använde axeln som dorn från andra sidan. Negativt resultat...
Borde vara samma (dumma) design på alla i -90 serien.



   TS
Enskede Hydraul, reservdelar till skogsmaskiner
Användarvisningsbild

Re: Fiat 65-90, demontera tätningar runt lyftarmarna

Erre  
#564530 @80-90
Du hade tips va?

Avatar Fallback

Re: Fiat 65-90, demontera tätningar runt lyftarmarna

Anders Olsson  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#564536 Jag antar att det är den genomgående axeln som dragstängerna sitter fast i du menar?

Bytte dessa tätningar på vår 80-90 för snart 10 år sedan i samband med att vi renoverade bromsarna.

Har inga direkta minnesbilder av att det skulle vara svårt att byta dom, men vi plockade av hela huset som axeln sitter i och bytte tätningarna på arbetsbänken, så kanske kom vi fram till att dom var kluriga att få ut när dom sitter fast på traktorn.
80-90 bromsar dragarmar

Avatar Fallback

Re: Fiat 65-90, demontera tätningar runt lyftarmarna

80-90  
#564537 Då jag bytte dessa så drog jag ur axel å knackade försiktigt ur tätningen med den ! Sen svarvade jag ett spå å la i en o ring ! Hålet har en tedens till å bli lite ovalt med tiden !!

Avatar Fallback

Re: Fiat 65-90, demontera tätningar runt lyftarmarna

Mikael W  
#565023 Nu var de bytta, satt hårt. Fick in en "fot" från en utdragare. Sen stora släggan på axeln.

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).