Inomgårdsmaskiner

Var köpa startbatteri till trädgårdstraktor Husqvarna LT154

17 inlägg 12593 visningar 5 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Var köpa startbatteri till trädgårdstraktor Husqvarna LT154

Såga  
#563056 Halloj,
är det någon som har tipps på var man köper startbatteri till en Husqvarna traktor till rätt pris?
Gärna bättre än original, det höll bara ca 4 år.
Mvh
F



   TS
Trejon
Avatar Fallback

Re: Var köpa startbatteri till trädgårdstraktor Husqvarna LT

bengt.a  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#563058 Varsomhelst de säljer batteri, och kan skaffa rätt storlek

Användarvisningsbild

Re: Var köpa startbatteri till trädgårdstraktor Husqvarna LT

Japan  
#563059 Det viktigaste är att se till att batteriet sitter fast ordentligt. Gör det inte det så förkortas livslängden med största sannolikhet. Kvalitet på batterier är ungefär som att köpa en lott. Ibland vinner man och ibland förlorar man.

Avatar Fallback

Re: Var köpa startbatteri till trädgårdstraktor Husqvarna LT

Bosse1  
#563065 Ett risigt bilbatteri duger gott,ny hylla och skarva lite kabel :d

Avatar Fallback

Re: Var köpa startbatteri till trädgårdstraktor Husqvarna LT

Avslutat-02  
#563070 Är väldigt lämpligt att montera dit ett bilbatteri, och att använda underhållare vid längre kör intervaller.

Användarvisningsbild

Re: Var köpa startbatteri till trädgårdstraktor Husqvarna LT

totte  
#563079 En bra bildelsfirma (helst inte Biltema, om jag får råda) kan fixa batterier i alla storlekar.

Avatar Fallback

Re: Var köpa startbatteri till trädgårdstraktor Husqvarna LT

Avslutat-02  
#563081 Jula.... :-bd :-bd

Avatar Fallback

Re: Var köpa startbatteri till trädgårdstraktor Husqvarna LT

Ldsaren  
#563087 Biltema har 20 eller 30 amp .
Jag har jättebra erfarenhet av Biltemas batteri än så länge , både små och stora o livslängd .
För stort batteri är väl inte så bra , ska ju stämma lite med vad laddkapaciten är också , om det råkar bli urladdat.

Avatar Fallback

Re: Var köpa startbatteri till trädgårdstraktor Husqvarna LT

Avslutat-02  
#563089
Ldsaren skrev:Biltema har 20 eller 30 amp .
Jag har jättebra erfarenhet av Biltemas batteri än så länge , både små och stora o livslängd .
För stort batteri är väl inte så bra , ska ju stämma lite med vad laddkapaciten är också , om det råkar bli urladdat.


Då är vi två, men min åsikt om vilket batteri är nog mera åt det hållet att det inte spelar någon roll, utan att det måste underhållas.

Avatar Fallback

Re: Var köpa startbatteri till trädgårdstraktor Husqvarna LT

axwell  
#563108
totte skrev:En bra bildelsfirma (helst inte Biltema, om jag får råda) kan fixa batterier i alla storlekar.


De senaste 10-15 åren har jag bara haft bra erfarenhet av Biltemas batterier.

vinterrojarn skrev:v vinterrojarn » Idag, 00:14
Jula.... :-bd :-bd


Julas prylar är jag mer tveksam till än Biltemas. Har ändå ett lite större fritidsbatteri från Jula som är helt OK efter 3 år.

Övrig utrustning och användning spelar ju en viss roll för hur länge ett batteri fungerar.

Originalbatterierna i kinesiska fordon brukar lägga av tidigt men ett annat kinesiskt batteri från tex Biltema ser ut att hålla många år.

Avatar Fallback

Re: Var köpa startbatteri till trädgårdstraktor Husqvarna LT

Avslutat-02  
#563110 Jag har enbart batterier till alla mina maskiner från Biltema nu, då jag har närmast dit, men Jula har bra grejer lika så Mekonomen, har fått bra rabatt där efter alla dessa år med att skruva bilar.

Sedan kan man ju köpa orginal batterier också hos sin hva återförsäljare.
Eller hos de som är återförsäljare för garage24.

Användarvisningsbild

Re: Var köpa startbatteri till trädgårdstraktor Husqvarna LT

halvproffs  
#563139 Har också bara bra erfarenheter av Biltemas batterier. Ingen fara att köpa där.

Avatar Fallback

Re: Var köpa startbatteri till trädgårdstraktor Husqvarna LT

jannee  
#563156 Du får vad du betalar för. Biltemas batterier, ja en del fungerar bra medan andra fungerar mindre bra.
Batterilagret är annars några som håller med hög kvalitet på sina varor.
Men även det bästa batteriet är lätt att knäcka, låt det bara stå urladdat en vinter så är mer än hälften borta (om det inte frös sönder :mrgreen: ) hur mycket du än försöker ladda det.
Bosch bilbatterier hör nog till de bättre men när det gäller mindre är Nordström ett bra alternativ

Avatar Fallback

Re: Var köpa startbatteri till trädgårdstraktor Husqvarna LT

Ldsaren  
#563201 Jag har varit med om både Tudor , Varta ,Bosch som har lagt av tidigt.
Biltemas har ju bra pris .

Avatar Fallback

Re: Var köpa startbatteri till trädgårdstraktor Husqvarna LT

jannee  
#563210 Bosch har 4 års garanti på en del batterier, är något man ska ha i huvudet när man köper batteri.
Nu gäller det visserligen en trädgårdstraktor och den håller inte jämt på med att förbruka ström så vilket batteri TS än köper bör det hålla mer än 4 år, om batteriet är det fulladdat innan vintersäsongen.
Annars får man idag vara väldigt glad om ett bilbatteri håller 4 år i en modern dieselbil med all electronic och värmare.
Frugans Audi är ca 2,5 år och i vinter ha den någon gång bara klickat vid startförsök.
Vid förfrågan hos återförsäljaren var det inte alls onormalt - bilen har ju nästan gått 10 000 mil :oops:

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).