Skotare

Eco-Log Skotare modell C?

9 inlägg 5693 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Eco-Log Skotare modell C?

Thunborg  
#37074 Någon här med erfarenheter av Eco-Log:s C skotare :?:



   TS
Rottne skotare
Användarvisningsbild
Thunborg  
#37216 Inga som har/kör Eco-Log skotare :?: Vi fick prova en 574 C ett par dar i veckan , Kan väl inte säga att jag vart imponerad :(
Hytten är grymt trång,man kan ej snurra stolen utan att fastna med fötterna och ryggstöd/armstöd skaver mot panelerna.
Sen lastutrymmet ok breddbar i tre lägen, men varför när bredaste läget inte är bredare än banden. (710 hjul)
Det var ingen vidare frigångshöjd heller.
Det finns lite positivt med tex satt man högt med fin sikt som följd i en välissolerad hytt. sen var den fin gång i transmission alltså stark på låga varv och det brukar innebära bra bränsleekonomi. Moton morra fint :D

   TS
Användarvisningsbild
Skog  
#37217 Vet en som köpte en B-modell för ca 1-1,5 år sen, då frågade han om de var nå nyheter på gång,Näää de var de inte ,3 månader senare kom C modellen, 😡 😡 jävlar va glad han blev. Han tyckte de var bra stor skillnad på B-C modellen framförallt driften på C (som du skrev)

Användarvisningsbild
Lill Junior  
#37220 Ja den ser inge vidare stor ut. Har inte den där hytten hängt med sen lt1088?

Användarvisningsbild
Golddigger  
#37235
Lill Junior skrev:Ja den ser inge vidare stor ut. Har inte den där hytten hängt med sen lt1088?


Vi hade en B modell tidigare och vi var då nöjd med hytten som kom 2004 om jag inte minns helt fel.

Användarvisningsbild
Engstrand  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#37266 När det gälller skotare så lär jag då ärligt säga att det aldrig känns som ett alternativ med eco-log. Skördarna e väl okej,men skotarna har kännts lite stenålder.
Dock har jag inga belägg hur C modellerna går,mest en känsla jag fått!

Användarvisningsbild
Lars-Erik Plåth  
#37269 hej jag tittade lite i en ecolog skotare på nolia i år tyckte inte att hytten var mindre än valmet eller i en john deere gamla hytten.
Föresten en ecolog kan man ju få med tiltbar krantorn det är väl inte så vanligt på skotarna i dag :?

Avatar Fallback
"spindeln"  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#37355 tiltbart krantorn kan nog vara värt guld i den skogen vi ska gallra nu :lol: ... har inte testat någon av eco-logs skotare .. men dom verkar inte stå högt i kurs här?? ... men skördarna , får vi ju disskutera :lol:

Användarvisningsbild
jockekarlsson  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#37364 Körde en 6 hjulig 564c i 2 dar och tyckte den funkade bra.
Märkte inte av nå att man slog i när man snurrade stolen och de var bra sikt i hytten om man jämför med valmeten jag kör.
Gick mjukt å fint och ork fanns de då så de räckte till.
Dock är inte frigångshöjden den bästa men de beror ju på hur skördaren lägger vägarna :)

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).