Öppna kategorin

Dagens modifiering

16 inlägg 4078 visningar 6 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Dagens modifiering

plax  
#550135 Det är ju sällan man köper något som inte behöver modifieras :d
Denna tråd kan vi fylla med olika typer av förbättringar som underlättar vår vardag så kanske det även kommer till nytta för någon annan.



   TS
Elmia
Användarvisningsbild

Re: Dagens modifiering

plax  
#550136 Här är mitt första bidrag.
Band att lägga under stövlarna på röjbyxorna. Roligare att jobba när inte stövlarna är fyllda med snö efter 5 steg :-bd
1549563412_20190207_194133.jpg

   TS
Användarvisningsbild

Re: Dagens modifiering

hlb  
#550140 Sådana hade jag på sparkdräkten när jag var två år. Det var väldigt bra då också.

Användarvisningsbild

Re: Dagens modifiering

halvproffs  
#550142
plax skrev:Det är ju sällan man köper något som inte behöver modifieras :d
Denna tråd kan vi fylla med olika typer av förbättringar som underlättar vår vardag så kanske det även kommer till nytta för någon annan.


Bra tråd! Tyvärr har även jag erfarenhet när jag köpt nya saket att det behövs modifieras för att fungera bra.
Har dom provat saken innan dom släppte ut den i handeln är frågan?

Användarvisningsbild

Re: Dagens modifiering

plax  
#550150 Sådana hade jag på sparkdräkten när jag var två år. Det var väldigt bra då också.

Tur att man har kommit förbi tonårstiden och vågar klä sig barnsligt =)) =))

   TS
Avatar Fallback

Re: Dagens modifiering

JoTh  
#550230
plax skrev:Sådana hade jag på sparkdräkten när jag var två år. Det var väldigt bra då också.

Tur att man har kommit förbi tonårstiden och vågar klä sig barnsligt =)) =))


De är tur det!
Därför har jag vågat mig på att använda snölåsdamasker.
De är en effektiv uppfinning på problemet, i dessa vintertider.

Användarvisningsbild

Re: Dagens modifiering

plax  
#550608 Nytt "stridsbälte" inskaffat och modifiering efter vad jag vill ha.
Denna gång med orginaldelar och behövde bara använda kniven 2 ggr :surp:
1549732865_20190209_190604.jpg

   TS
Användarvisningsbild

Re: Dagens modifiering

plax  
#693488 Snö/regnskydd åt armarna när man röjer 😀
Gallonbyxor storlek 92 blev passligt långa för mina armar.
1610390053_20210111_203111.jpg
1610390126_20210111_202824.jpg

   TS
Användarvisningsbild

Re: Dagens modifiering

fendt311  
#693492 Här är en riktig röjare. Klädd för dessa regn, snötider. Härligt plax 👍👍

Användarvisningsbild

Re: Dagens modifiering

Trögkryparen  
#797661 Jag vek ihop en ”axe scabbards” till huggarbältet. La samtidigt till en,ögla för måttband. Tycker lösningen fungerar riktigt bra.
1680083821_3e93b898-2ca4-4787-8fc0-dd267104fa37.jpeg

Avatar Fallback

Re: Dagens modifiering

bmboxer350  
#797724
Trögkryparen skrev:Jag vek ihop en ”axe scabbards” till huggarbältet. La samtidigt till en,ögla för måttband. Tycker lösningen fungerar riktigt bra.
1680083821_3e93b898-2ca4-4787-8fc0-dd267104fa37.jpeg

Snyggt gjort. Kan du förklara eller visa fler bilder hur du vek botten samt kant/fog ?

Användarvisningsbild

Re: Dagens modifiering

Trögkryparen  
#797784 Kul att du gillade mitt lilla DIY-projekt.

Jag bockade plåten först nertill vilket bildade botten. Sen vek jag plåten runt yxan och vek en ”läpp” för att stänga lådan. Jag gillar Husqvarnas snabbsystem att plocka bort grejer ur bältet. Min lösning blev en öppen bältesögla av aluminium. Inte lika smidig som Husqvarnas lösning men fullt fungerande.

Yxhållaren byggdes lite efterhand då jag inte hade en riktigt klar bild hur jag ville ha det. Gör jag ett till så går det att göra fodralet lite smidigare.

https://skogsforum.se/download/file.php ... &id=122208
https://skogsforum.se/download/file.php ... &id=122206
https://skogsforum.se/download/file.php ... &id=122207

Avatar Fallback

Re: Dagens modifiering

Hema  
#797841 Jag har blivit mer o mer känslig för oljud, kanske är åldern eller utbrändhet?

Hur som helst, slår mätbandet mot plåten så en ditlimman gummi/läderbit hade gjort förbättring? Annars såg det proffsigt ut! Påminner om min avlidne morfars grejer som liksom du var händig. 👍

Användarvisningsbild

Re: Dagens modifiering

Trögkryparen  
#797866
Hema skrev:Jag har blivit mer o mer känslig för oljud, kanske är åldern eller utbrändhet?

Hur som helst, slår mätbandet mot plåten så en ditlimman gummi/läderbit hade gjort förbättring? Annars såg det proffsigt ut! Påminner om min avlidne morfars grejer som liksom du var händig. 👍


Jag är inte helt nöjd med lösningen för måttbandet. En läderbit kan nog hjälpa. Tack för tipset.

Yxhållaren är lite av ett ”pilotprojekt” och förbättringspotential finns absolut. Blir säkert ett nytt försöksåren jag listat ut en mer optimal lösning. Yxans placering är däremot bra.

Användarvisningsbild

Re: Dagens modifiering

Trögkryparen  
#798921
Hema skrev:Jag har blivit mer o mer känslig för oljud, kanske är åldern eller utbrändhet?

Hur som helst, slår mätbandet mot plåten så en ditlimman gummi/läderbit hade gjort förbättring? Annars såg det proffsigt ut! Påminner om min avlidne morfars grejer som liksom du var händig. 👍


Tack för tipset. Kompletterade med en läderbit för måttbandet.

https://skogsforum.se/download/file.php ... &id=122536
https://skogsforum.se/download/file.php ... &id=122535

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).