Skogsnyheter

Myndigheter i Östergötland gör skogspodd och video

1 inlägg 1316 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Myndigheter i Östergötland gör skogspodd och video

Torbjörn Johnsen  
#546104 Skogen är viktig för Östergötland. Två tredjedelar av ytan täcks av skog och det finns moderna skogsindustrier, värmeverk och forskning inriktad på skog. Mot den här bakgrunden har myndigheterna Skogsstyrelsen, Länsstyrelsen samt Region Östergötland, Linköpings universitet och Vreta kluster skapat flera poddavsnitt samt två videofilmer om den östgötska skogen. Jag har tittat på filmerna och de ger en bra och balanserad bild av skogsbrukets möjligheter och utmaningar tycker jag.

Totalt har det publicerats sex poddavsnitt om allt från massa/papper, sågverk, bioenergi & kemi, skogsbruk, skogsekosystem och skogsforskning.
Ni hittar alla poddavsnitten på den här sajten.

Vill ni titta på filmerna så hittar ni dem här:


Skogen i Östergötland idag


Skogen i Östergötland i morgon
Skogsstyrelsen, Länsstyrelsen och Region Östergötland har gjort sex poddavsnitt och två videofilmer tillsammans med Linköpings universitet och Vreta kluster. Skogen idag och Skogen i morgon.




   TS
Elmia
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).