Öppna kategorin

Råd om eventuellt jobbyte.

3 inlägg 1945 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Råd om eventuellt jobbyte.

Aidehagen  
#541593 Hej! Jag har på senare tid funderat på att byta yrke, jag utbildade mig för ett tag sedan till snickarlärling men har upptäckt att dom flesta hantverkare är så satans självupptagna och tror verkligen för mycket om sig själv än vad man borde. Så jag funderar på att gå i farsans fotspår och dra mig till skogs istället. Jag har alltid gillat skog och natur och det finns väll inget bättre än stora maskiner?! Så det jag vill veta är för- och nackdelar från er som kört maskin länge, eller kanske någon som gjort ett sånt här karriärsbyte, vad säger ni?
//Aidehagen



   TS
Elmia
Användarvisningsbild

Re: Råd om eventuellt jobbyte.

Camaro1969  
#541628 jag har bytt från skog till kontor.

körde tidigare maskin i skift, det är svårt att kombinera med familjelivet.

nu jobbar jag som jag vill, oftast 06.30-15 ca och är i skogen på fritiden istället.

jag resonerade som så att hobbyn ska man inte jobba med,

sen är det otroligt trevligt att sitta i maskin i mars-april, i töväder och solsken.

men i november-december är det inte lika roligt, tycker jag iaf =)

Användarvisningsbild

Re: Råd om eventuellt jobbyte.

halvproffs  
#541633 Enligt mig måste du haft otur med dina arbetskamratet. Känner inte igen mig ett dugg utan tvärtom så har jag genom ett helt arbetsliv haft mycket bra arbetsamrater utom kanske nån enstaka.
Har själv haft många lärlingar till arbetskamrater och bara en som var det slöaste jag vart med om. Kan ju även bero på hur man själv bemöter andra.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).