Verkstan

Vridhus ÖSA 374.

3 inlägg 1827 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Vridhus ÖSA 374.

MickeBM  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#535681 Jag fick en rolig upptäckt igår. Gick förbi ÖSA:n och såg en oljefläck på marken.
Visade sig att vatten tagit sig in i vridhuset och tryckt ut oljan när det frös på.
Så nu till frågan.
Tänkte tippa ur oljan/vattnet när det blir varmgrader igen, men vart fyller man på?
I avluftningen på krantornet?
Hittar ingen nivåplugg att fylla eller se nivå i, går man på volym och isf vilken?
Vilken olja bör man ha? Tänkte tippa i vanligt 80W/90, ok?
Efter det måste jag hitta nån spännande lösning för att få det tätt. :)
Risk att något i huset frusit sönder?

Mvh Micke



   TS
Enskede Hydraul, reservdelar till skogsmaskiner
Användarvisningsbild

Re: Vridhus ÖSA 374.

fredrikolofsson  
#536300 Jag fick tätningshaveri på en svängcylinder på min fmg120 avluftningen var täppt med rester av tätningen vilket gjorde att trycket spräckte locket i botten på vridhuset. Möjligt att det även var försvagat av någon frostskada. Hittade inget begagnat så blev att tillverka ett lock . Hittade en svetskrage av denna typ https://montano.se/product.html/rfr-sve ... ory_id=523
Hade hyfsat rätt mått och gick bra att göra ett lock av. Jag kör 80/90 och fyller till avluftningen dock kanske det skiljer på 374/120 Mvh fredrik

Användarvisningsbild

Re: Vridhus ÖSA 374.

MickeBM  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#536342 Svetskragen var inte alls dum! Behöver få ordning på tätningen vid tornet, den har sett sina bästa dar...
Luskat lite mer och verkar sitta 363:ans vridhus, och påfyllning lokaliserad. :)
Tack för hjälpen!

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).