Kedjeröjsåg 535 fbx modifiering

visserligen vanlig sele men kanske kan få nån ide?

Dock är det plast i höftbältet på 535 FBx, vilket gör det svårsytt för "min" eminenta sadelmakare.

Vatten har jag i en Sigg vattenflaska, som är fäst på högra axelremmen. På vänstra axelremmen har jag fäst mitt första förband.
Extra bränsle och eventuell kedjeolja har jag ännu inte hittat någon bra lösning för på 535 FBx.
/Niklas
/Niklas
Logga in för att se de bilder eller dokument som författaren har laddat upp.
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Skapa konto

Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Skapa konto

Fick inspiration och stack iväg till Gardells för lite modifiering av min 535 FBx, för att kunna bära med mig både bränsle och kedjeolja. Det blev ett löstagbart system, vilket passar bra då jag använder 535 FBx med både klinga och kedja beroende på beståndet.
Skapa konto

/Niklas
Niking skrev:
Det blev ett löstagbart system, vilket passar bra då jag använder 535 FBx med både klinga och kedja beroende på beståndet.
Du skriver mycket om att använda klinga på 535 FBx. Kan tänka mig att det blir en smidig kombo

Blir det däremot grov röjning med många stammar runt decimetern eller mer, så blir det antingen kedja eller en "riktig" röjsåg (Stihl 490 i mitt fall).
/Niklas