ATV och UTV i skogen

Montera hydraulaggregat på Polaris (Kranman)

3 inlägg 3260 visningar 5 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Montera hydraulaggregat på Polaris (Kranman)

andreas.s  
#529204 Hej!
Är det någon som på vettigt sätt har monterat hydraulaggregatet till en Kranman-vagn på en Polaris fyrhjuling?
Polaris har inte lasträcken av rund metallprofil, som andra ATV har. Polaris har "plast" och "heltäckande" lastytor.

Dessutom är främre lastytan ett lock, som är öppningsbart, för att nå förvaringsutrymmet som finns där under.
Ni som har monterat hydraulaggregat – har ni då borrat hål i främre locket?

Lika så undrar jag över vettig montering av ventilpaketet på bakre lastytan.



   TS
ATV från Bengtssons
Användarvisningsbild

Re: Montera hydraulaggregat på Polaris (Kranman)

Seb macahan  
#529218 På min Can am, gjorde jag ett stort flak (på flaket skruvade jag fast motorn) i formplywood som täckte hela lasträcket, sen gjorde jag hål i "plattan/flaket" och spände fast det, först med spännband men senare uppgraderade jag till krokar med gummislang på som jag skruvade med vingmutter på ovansidan (kroken under plattan runt räcket och vingmuttern på ovansidan. Gjorde likadant till ventilpaktet bak. Borde ju gå o göra något liknande på ett räcka av plast.

Användarvisningsbild

Re: Montera hydraulaggregat på Polaris (Kranman)

Andwim  
#798988 Hej, gammal tråd men kom du på någon smart lösning på problemet? Funderar själv på hur jag ska komma vidare med samma utmaning. 😅

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).