Skogsröjning

Ledningsgator - "non high tec röjning"

6 inlägg 3426 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Ledningsgator - "non high tec röjning"

JensSkoog  
#525176 https://www.nrk.no/mr/geiter-kan-redde- ... 1.14210784

Vad med att anställa en flock geter, heller än att skicka ut maskinar och folk :wink:



   TS
Stihl Motorsågar och Röjsågar
Avatar Fallback

Re: Ledningsgator - "non high tec röjning"

Hema  
#525185 Hoppas att det fungerar! 👍

Användarvisningsbild

Re: Ledningsgator - "non high tec röjning"

JensSkoog  
#525197 Ja, det blir intressant att se hur det har gått.
Ska ju evalueras efter en tid.

   TS
Avatar Fallback

Re: Ledningsgator - "non high tec röjning"

busholle  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#525227 Kul med sådana lösningar. Funderade först på hur man löste staketfrågan men när jag tragglat mig igenom norskan såg jag att nofence var med i projektet.
Vet inte hur det är i Norge men svenska myndigheter har synpunkter på längsgående ledningar utmed högspänningsledningar då de kan laddas tämligen ordentligt av magnetfältet.

Användarvisningsbild

Re: Ledningsgator - "non high tec röjning"

JensSkoog  
#525577
busholle skrev:Kul med sådana lösningar. Funderade först på hur man löste staketfrågan men när jag tragglat mig igenom norskan såg jag att nofence var med i projektet.
Vet inte hur det är i Norge men svenska myndigheter har synpunkter på längsgående ledningar utmed högspänningsledningar då de kan laddas tämligen ordentligt av magnetfältet.

Efter vad jag fattar från tidningen, är det inte någon ledningar, men GPS som styr
halsbandet till geterna, och ger signal till geten om den vandrar utanför gränsen.

   TS
Avatar Fallback

Re: Ledningsgator - "non high tec röjning"

Hema  
#525592 Perfekt, sådan halsband får vi införa till nästa GD, så att ingen går för nära maskinerna. Tyvärr är väl människan för dum, att de måste testa gränserna och se hur mycket stötar denne klarar. :) 😀

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).