Motorsåg och handhållet

Gasen på en 357

13 inlägg 2211 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Gasen på en 357

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#522959 Nu när jag högg baggaträd så hände nåt med gasen, går bara trycka in den ca 1/4.
Känns inte som de är gasspärren heller för trycker jag inte ner den går gasen inte in alls.
Staget till förgasaren går lätt att röra med en tång, så de känns som nåt har hänt i handtaget men vad o är de ens delbart?



   TS
Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: Gasen på en 357

anersimyra  
#522964 https://www.ereplacementparts.com/husqv ... 14633.html Kolla att del nr 12 inte har åkt ur handtaget, jag vill minnas att man kan dra ur stången om vibrationsdämparna börjar bli dåliga och man försöker dra loss en fastkörd såg.

Användarvisningsbild

Re: Gasen på en 357

Vedmaskin  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#522970
anersimyra skrev:https://www.ereplacementparts.com/husqvarna-357-200703-chainsaw-parts-c-114486_114487_114633.html Kolla att del nr 12 inte har åkt ur handtaget, jag vill minnas att man kan dra ur stången om vibrationsdämparna börjar bli dåliga och man försöker dra loss en fastkörd såg.


Det där låter bekant. :roll:

Användarvisningsbild

Re: Gasen på en 357

anersimyra  
#522996 Men jag minns nu att sågen då brukar varva upp till nära full gas, kanske något att tänka på när man klätterfäller.. 😱

Avatar Fallback

Re: Gasen på en 357

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#522999 Ska kolla lite noggrannare på länken i datorn så bilden blir lite större 😉
Känns som staget hoppat ur nåt läge eller att nåt gott av inne i den.
Ser ut som änden på gasstaget ska tryckas fram av de som ser ut som en kurva på gashandtaget, men jag provade att sätta i gasstaget ett par gånger men de känns mest som den bara hamnar ovanpå o sen låser när jag gasar

   TS
Användarvisningsbild

Re: Gasen på en 357

anersimyra  
#523001 Möjligen är själva gasknappen utsliten, har sågen gått mycket?

Avatar Fallback

Re: Gasen på en 357

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#523008 De har den egentligen inte gjort, mest använd vid rotkapning efter stormar...

   TS
Användarvisningsbild

Re: Gasen på en 357

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#523011 Är där inte en liten flärp på själva avtryckaren som kan knäckas? vill minnas jag bytt nån bruten sån minst en gång.

Användarvisningsbild

Re: Gasen på en 357

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#523015 Just det så ser den ut hel. Har bytt minst en knäckt.

Avatar Fallback

Re: Gasen på en 357

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#523021 Går de att dela handtaget för att byta den, ser limmat ut?

   TS
Användarvisningsbild

Re: Gasen på en 357

anersimyra  
#523023 Det borde inte behövas, man pressar allra troligast ut en sprint och demonterar den rakt ner.. 👍

Användarvisningsbild

Re: Gasen på en 357

anersimyra  
Avatar Fallback

Re: Gasen på en 357

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#523315 Orsaken till problemet var att plastklumpen i änden på gasstaget hade glidit ut lite så staget åkte över gasen o klämdes...

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).
Liknande Trådar