Avtal, offerter, virkesprislistor och priser

Svartek, sjödränkt ek eller Abonos

6 inlägg 2169 visningar 6 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Svartek, sjödränkt ek eller Abonos

Jost90  
#520418 Hej,

Har under en period försökt hitta någon som är intresserad av att köpa Svartek utan någon större framgång.

Är det någon som känner till ett företag som är intresserat av ett sådant träslag?
Det handlar om stockar 12-17 meter långa som är 1600-3500 år gamla.

PS. Ursäkta om det är fel del av forumet, flytta gärna tråden ifall den här hamnat fel.



   TS
Användarvisningsbild

Re: Svartek, sjödränkt ek eller Abonos

anersimyra  
#520422 Är virket ordentligt genomsvärtat så borde du lätt hitta köpare, men jag hade nog försökt utomlands. Jag minns att ett företag i Holland var intresserade av ett lass sjödränkt gran och tallvirke som vi hittade i Ålands hav en gång i tiden, nu blev det inget av med varken bärgning eller försäljning då vraket hann bli hundra år innan vi kom igång.. :o

Användarvisningsbild

Re: Svartek, sjödränkt ek eller Abonos

martin@studor.se  
#532911 Jag är intresserad. Skicka gärna ett meddelande om du har kvar eken.

Avatar Fallback

Re: Svartek, sjödränkt ek eller Abonos

Piraboin  
#533029 Var i landet finns det??
Är jävligt intresserad av svartstek det är högt eftertraktat av knivslöjdare

Användarvisningsbild

Re: Svartek, sjödränkt ek eller Abonos

Johannes E  
#544639 Hej!
Jag kanske kan datera stockarna åt dig. Jag arbetar med att förbättra de sydsvenska referenskronologierna för ek Var i landet är stockarna hittade? Är de från en sjö eller mosse?

Användarvisningsbild

Re: Svartek, sjödränkt ek eller Abonos

ivarsson.daniel99  
#592847 jag Har svartek att sälja i falköping. Sms eller maila om intresse finns
daniel.ivarsson99@gmail.com.
0725530525

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).