Skördare

Aggregat till Skogsjan 487

11 inlägg 5317 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Aggregat till Skogsjan 487

gunilla lasse  
#516903 Söker ett lämpligt aggregat för gallring och någon mindre slutavverkning har ett hh45 lite slitet, men kan ev tänka mej att byta. ev med dator. Har en Dasa 380c nu.


Senast redigerad av gunilla lasse tor 05 jul 2018, 05:22, redigerad totalt 1 gång.

   TS
Avatar Fallback

Re: Aggregat till Skogsjan 487

gunilla lasse  
#516904 Jag kan tänka mej att byta fabrikat på aggregat men då är det ju bra om datorn till det aggregatet följer med menade jag.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Aggregat till Skogsjan 487

värmSkog  
#516909 Du har inte testat att kolla med Koppom maskin? De brukar ha det mesta man kan tänkas att behöva.

http://www.koppommaskin.com/

Avatar Fallback

Re: Aggregat till Skogsjan 487

gunilla lasse  
#517144 Jag har kollat lite men det är långt för mej att åka, och jag känner mej lite osäker på att bedöma skicket.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Aggregat till Skogsjan 487

skogsjan695xl  
#517152
gunilla lasse skrev:Jag har kollat lite men det är långt för mej att åka, och jag känner mej lite osäker på att bedöma skicket.
Är det nått speciellt agg du tittar på hos koppom maskin?

Avatar Fallback

Re: Aggregat till Skogsjan 487

gunilla lasse  
#517171 Nej har bara kollat lite vad som finns.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Aggregat till Skogsjan 487

skogsjan695xl  
#517174 Med dasa 380 kan du i princip hänga på vad som helst. Bara man får tag på rätt variabler att läsa in. Går att skriva in allt manuellt om man vill.

Avatar Fallback

Re: Aggregat till Skogsjan 487

gunilla lasse  
#517232 Ok bra att veta, Patrik´s Maskintjänst är det ditt företag kan du isf hjälpa till om det behövs.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Aggregat till Skogsjan 487

skogsjan695xl  
#517239 Ja det är mitt företag. Var länge sen jag körde maskin med 380 men det är inte omöjligt jag kan hjälpa dig. Har nån instruktionsbok till 380b med 2 greppare som man kan ha till hjälp.

Avatar Fallback

Re: Aggregat till Skogsjan 487

gunilla lasse  
#517245 Låter bra jag jobbar vidare just nu håller ja på att gå genom maskinen oljor och div slangbyten mm. men nu avbrott för hökörning. Jag hör av mej senare många tack så länge, jag hör av mej. Hälsningar Lasse

   TS
Användarvisningsbild

Re: Aggregat till Skogsjan 487

skogsjan695xl  
#517252 Ett tips är att få tag på ett logmax 5000. Det är enkelt agg som funkar till allt.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).