Skördare

Skogsjan 487

4 inlägg 3588 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Skogsjan 487

gunilla lasse  
#514976 Jag har köpt en Skogsjan 487 årsmodell-88 med ett HH 45 aggregat. när jag ska koppla ihop elkabeln så sitter en rund hona med 24 kablar i krantoppen, på aggregatet sitter en rektangulär hane med 29 stift. Är det någon som vet om det räcker med 24 kablar och dom fem som blir över ev är till färg och ureabehandling? Aggregatet har inte varit monterat på maskinen tidigare.


Senast redigerad av gunilla lasse ons 13 jun 2018, 21:40, redigerad totalt 1 gång.

   TS
Avatar Fallback

Re: Skogsjan 487

gunilla lasse  
#514977 Aggregatet är inte monterat och har inte suttit på den här maskinen tidigare.

   TS
Avatar Fallback

Re: Skogsjan 487

JoTh  
#514983 För att veta om det passar rakt av med det "nya" HH aggregatet måste det kontrolleras att det i övrigt är lika utförande av de bägge aggregaten.
Finns beroende på årgång och utförande olika ventilpaket och då även olika aggregatstyrningar.
Visst kan det bero på färgmärkning etc., men bäst är att kolla ovanstående först och sedan studera elschemat.
Då det är mångledad krankabel, brukade det ofta finnas någon ledare i reserv.
Är du osäker på historiken på krankabeln är rådet att mäta upp kabeln och se så kabelnumren stämmer hela vägen.
Ordspråket genvägar är oftast senvägar passar även in här, och kan samtidigt bli dyrt om det blir felkopplat.
Då aggregatet har Danfoss propp.magneter kan det kosta flera tusen att chansa,
och bränna en propp.magnet helt i onödan.
Det var inte alls ovanligt att någon ledare fick avbrott, och då utnyttjades ofta någon av reservledarna för att slippa byta kabeln direkt.
Därav anledningen att mäta upp kabeln om historiken saknas.

Avatar Fallback

Re: Skogsjan 487

gunilla lasse  
#514987 Kabeln som sitter på maskinen verkar ok troligen bytt ser iaf ny ut. en tidigare ägare hade tänk använda maskinen som buskröjare efter vägar. Detta gör mej lite orolig efter som jag inte vet om det är fel kabel, jag kan inte fråga den tidigare ägaren.

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).
Liknande Trådar