Traktorer och processorer

mf skördare

9 inlägg 4743 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

mf skördare

getost91  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#34444
Bild

skulle väl kunna vara intressant för den som vill ha fälhuvud på processorn.
tyckte inte priset på 175 kkr va så farligt



   TS
Lantmännen Maskin
Användarvisningsbild
Mowi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#34446 jag skulle vilja påstå att det va rättså billigt men man vet ju inte i vilket skick den är

Avatar Fallback
gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#34573 Skulle nästan påstå att du får traktorn på köpet!

Avatar Fallback
Famag  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#34616 Jag har en 1200:a inkl bukplåtar som står och väntar på den som är hungrig på att bygga något eget.

Avatar Fallback
Jesper  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#34636 Man får en liten tår i ögat, vi hade en 1200:a i lantbruket som vi sålde 2001. :(
Dubbelmontage runt om och rejält påskruvad motor var det som gällde 8)

Avatar Fallback
Famag  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#34801 Tåren i ögat var det.
Har separationsångest från min 1200 det är därför den finns kvar.
Min har oxå dubbelmontage och bakskärmar. De jag köpte den av tänkte ha den i skogen därför finns det bukplåtar.Det blev aldrig av med någon skogskörning vare sig för dom eller mig.
Har använt den i jordbruket, och saknar den dragkraft som 1200:an har jämfört med mycket större traktorer.

Användarvisningsbild
Mowi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#34808 undra om processorn matar från två håll?

Avatar Fallback
Jesper  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#34854
Famag skrev:Tåren i ögat var det.
Har separationsångest från min 1200 det är därför den finns kvar.
Min har oxå dubbelmontage och bakskärmar. De jag köpte den av tänkte ha den i skogen därför finns det bukplåtar.Det blev aldrig av med någon skogskörning vare sig för dom eller mig.
Har använt den i jordbruket, och saknar den dragkraft som 1200:an har jämfört med mycket större traktorer.


Och svängradien är ju något annnat man saknar..Skönt att kunna köra upp med framhjulet i 6,5m harven när man svängde fullt. Iofs hade den harven ett ganska konstigt drag men ändå.'
Vi bromsade våran en gång, vi visste att motorn var påställd men ej hur mycket. Fast farsan fegade och sa stopp när dynamometern visade 150hk på kraftuttaget. :)

Avatar Fallback
dag-man  
#34889
Mowi skrev:undra om processorn matar från två håll?

ja, man svänger runt den hydrauliskt.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).