Öppna kategorin

Grundkurs i skogsbruk

3 inlägg 2363 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Grundkurs i skogsbruk

Brannäs  
#490687 Hej på er alla kloka människor!
Är 50 år och har tillbringat ganska mycket tid i skogen sedan barnsben. Jag har dock aldrig gått en enda utbildning vad gäller varken teori eller praktik. Jag börjar så smått planera för "ålderdomen" genom att stegvis öka egna arbetsinsatser i mina 150 hektar, och funderar därför på att söka till "Grundkurs i skogsbruk" på Naturbruksskolan Uddetorp (ett år på distans 50% studiefart)
Är det någon i detta eminenta forum som har hört talas om denna utbildning och kan rekommendera eller avråda?



   TS
Elmia
Användarvisningsbild

Re: Grundkurs i skogsbruk

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#490703 Ingen erfarenhet av Uddetorp, men tänk på att 50% innebär halvfart, alltså ca 20 timmar i veckan under två terminer. Det blir en stor tidstjuv, som man kanske inte alltid är beredd på.
/Niklas

Användarvisningsbild

Re: Grundkurs i skogsbruk

Sigurdsson  
#497193
Niking skrev:Ingen erfarenhet av Uddetorp, men tänk på att 50% innebär halvfart, alltså ca 20 timmar i veckan under två terminer. Det blir en stor tidstjuv, som man kanske inte alltid är beredd på.
/Niklas

Håller med dig, det tar mer tid än vad man tror i slutändan.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).