Servicebyggnader

Renovera ladugård / Tips på snickare, hantverkare, byggbolag

4 inlägg 5868 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Renovera ladugård / Tips på snickare, hantverkare, byggbolag

andreas.s  
#489005 Hej
Har en ladugård, på ca 500 kvm per plan, från sent 1800-tal som behöver restaureras. Byggnaden skall inte brukas i vardagen och har inte så gjorts sedan 1960-talet. Så ingen moderniseringen har skett i ladugården de senaste ca 50 åren. Syftet med renoveringen är en investering i kulturmiljö och bibehållandet av byggnaden för framtiden.

Tar tacksamt emot rekommendation på personer som uppskattar arbete med kulturhistoriska byggnader och som respekterar dåtidens byggtekniker. Ladugården ligger i norra Kalmar län, Småland. Så tips inom 10 mils radie från Vimmerby är kanske att föredra. Men alla rekommendationer är välkomna :)

Någon som har några tips?
Mvh Andreas



   TS
Användarvisningsbild

Re: Renovera ladugård / Tips på snickare, hantverkare, byggb

andreas.s  
#489938 Någon som har erfarenhet av www.byggnadsvardqvarnarp.se eller någon av av de aktörer som är knutna till dem?

   TS
Användarvisningsbild

Re: Renovera ladugård / Tips på snickare, hantverkare, byggb

molnia  
#489993 vet om att det finns kunnigt folk om timmring I virserum, då jag för flera år sedan såg annons om kurser I det där.

Användarvisningsbild

Re: Renovera ladugård / Tips på snickare, hantverkare, byggb

molnia  
#489994 http://www.byggnadsvardqvarnarp.se/tjae ... uppId=1253
kan det vara nått....?

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).