Avverkning (slutavverkning)

Artikel om plockhuggning

3 inlägg 4890 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Artikel om plockhuggning

bgl  
Iggesund Forest BlueLine skördarsvärd, Norrländsk urkraft
Användarvisningsbild

Re: Artikel om plockhuggning

Bredsjön  
#475579 Intressant! Greenpeace kanske borde bränna krutet på att försöka rädda de tropiska skogarna, som är urskogar i ordets rätta bemärkelse, istället för att trakassera svensk skogsbruk som ändå ligger långt fram vad gäller naturhänsyn.

Men det är klart, här i Sverige behöver dessa sk aktivister inte åka så långt från stan för sina uppdrag. Dessutom efter fina asfalterade vägar och med Internet uppkoppling, så man kan livestreama och visa polarna hemma på söder när man modigt räddar en "värdetrakt" genom att springa runt o hänga arga lappar på träden. =))

Också mycket intressant det som kommer fram i artikeln att plockhuggning eller "kalhyggesfritt skogsbruk" som det även kallas inte är klimatsmart utan snarare en miljöbov.

"Trakthyggesbruk - För att vi värnar om miljön" kanske vi kan se som slogan på skogsmaskiner inom en snar framtid? :wink:

Igår lavskrikefallet och nu detta. Kanske det börjar gå åt rätt håll nu... :-bd

Användarvisningsbild

Re: Artikel om plockhuggning

sundelius  
#475641 Jag har också en känsla av att pendeln svängt tillbaka lite.
Hoppas jag har rätt och inte bara är lycklig av att huggarsäsongen närmar sig med stormsteg 🙏

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).