Öppna kategorin

Pris per kvm utökning tomt.

6 inlägg 19063 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Pris per kvm utökning tomt.

gson  
#470780 Har en granne som vill utöka sin tomt som ligger i direkt anslutning vid ett hörn på min åker , vad kan man ta betalt per kvm rör sig nog om etttusen kvm plus en liten lada med plåtak.
Givetvis får köparen stå för lantmäteriet.



   TS
Elmia
Avatar Fallback

Re: Pris per kvm utökning tomt.

Hema  
#470784 Skicket på ladan spelar nog rätt stor roll, samt om du har något behov av den. Om ja, så måste du finna annan plats.

Användarvisningsbild

Re: Pris per kvm utökning tomt.

Knegas  
#470787 När jag sålde en tomt till grannen kollade jag på kvm priset på hemmet som var till salu i närheten. Sen fick dom pruta nån krona på det.

Användarvisningsbild

Re: Pris per kvm utökning tomt.

Knegas  
#470788 Kan ju hända att du kan lägga på ån krona för ladan. :)

Avatar Fallback

Re: Pris per kvm utökning tomt.

Hema  
#470796 Om ladan tar flera husvagnar så är det även inkomstbortfall. :) Men är man okey med att sälja så ska man klart göra det. Du pratar om 1000kvm inkl lada. Är läget som så att du faktiskt skulle kunna sälja den som en tomt? Då kankse det vore lämpligt att ta dit en mäklare för prisbild?

Avatar Fallback

Re: Pris per kvm utökning tomt.

jannee  
#470803 Var nu inte gin. Vänd på det hela, vad skulle du själv tänka dig ge om du var i behov av motsvarande område.
Grannsämjan är också värd något och vem ska stå för den, du eller grannen?
Eller ni två tillsammans :?:
Här ute på landsbygden vet jag de som betalt 20 kr/m2 för tomtmark + självklart avstyckningskostnaden. Dock har de också fått ett muntligt löfte att nyttja mark som ligger inom 20 till 40 meter från tomtgränsen (röja ned buskar, hålla rent från sly men även ta ned större träd som skymmer solen, men även för att anlägga infiltration (servitut).

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).