Jakt och Fiske

Björn jagade jägare, sprang i träd och dog

8 inlägg 8317 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Björn jagade jägare, sprang i träd och dog

Fredrik Reuter  
#470083 Vad tror ni om denna story? Ganska otrolig jakt som utspelade dig i Dalarna. Jägare blev jagad av björn och sprang mellan tallar för att inte björnen skulle få tag i honom. Vid en av tallarna missade björnen och körde huvudet i stammen och dog av krocken...

http://www.svt.se/nyheter/lokalt/dalarn ... nga-i-trad



   TS
Användarvisningsbild

Re: Björn jagade jägare, sprang i träd och dog

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#470089 Han får väl böter

Avatar Fallback

Re: Björn jagade jägare, sprang i träd och dog

tallen100  
#470091 Bra med tallar :-bd

Avatar Fallback

Re: Björn jagade jägare, sprang i träd och dog

Ferguson system  
#470093 Det var visst ved den hundrede tallen bjørnen døde

Användarvisningsbild

Re: Björn jagade jägare, sprang i träd och dog

Torbjörn Johnsen  
#470098 Hua! Ska ägna dagen i Dalaskogen i morgon. Tror inte gallringsskogen är stabil nog att knocka en björn. Får satsa på ett stenblock;-)

Avatar Fallback

Re: Björn jagade jägare, sprang i träd och dog

isteskog  
#470109 Mycke har man hört ....... :???:

Avatar Fallback

Re: Björn jagade jägare, sprang i träd och dog

tallen100  
#470111 Det klart, en björn är tung och springer fort så bruten nacke är nog rimligt mot en hård tall och rätt vinkel (eller fel vinkel för björnen :mrgreen: ) på huvudet :geek:

Men det är nog inget som folk ska förlita sej på, händer kanske en gång på hundra :d :mrgreen:

Användarvisningsbild

Re: Björn jagade jägare, sprang i träd och dog

Zixten  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#470130 Om jag minns rätt var det en incident runt Gislaved för ett antal årsen.
En snubbe cyklar på en cykelbana, älg kommer i vägen, vet ej om cyklist och älg hade närkontakt, men älgen blev väl rädd och sprang ner i diket och snubblade, föll så olyckligt att älgen bröt nacken.
Så visst är det väl fullt möjligt.

(När jag var liten hörde jag en story om en nykläckt älgjägare som satt på sitt första pass, en älg dyker upp, älgjägare blir förvånad och rädd, skriker rätt ut, älg blir rädd och springer iväg rätt in i ett träd och bryter nacken.
Sanningshalten i detta vet jag dock inget om...)

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).