Motorsåg och handhållet

Husqvarna 346 xpg går endast på choke

7 inlägg 4832 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Husqvarna 346 xpg går endast på choke

Anders Engström  
#461935 Farsans 346 xpg går numera endast på choke, jag har kollat så luftfiltret sitter ordentligt, men ingen framgång där. tänkte nu felsöka djupare. Om den endast går på choke, är det läge att misstänka bensinslangen eller ska man gå på förgasaren direkt?

Tips mottages gärna

MVH



   TS
Husqvarna motorsågar
Avatar Fallback

Re: Husqvarna 346 xpg går endast på choke

Erik Lundström  
#462015 Min 346 hade fyra hål i bränsleslangen en dag. Börja och kolla där.

Användarvisningsbild

Re: Husqvarna 346 xpg går endast på choke

MartinH  
#462046 Körde en Zundapp-moped en gång i tiden och köpte en större cylinder med Delorto-förgasare till :grin: . Den fick jag köra med choke i början sedan tog jag isär förgasaren och rengjorde den med tryckluft (inte så stark sådan) och sedan gick den som den skulle.
När jag numera rengör motorsågsförgasare använder jag ultraljudsrengöring. Köpt särskild vätska från Kjell och CO. Blåser av lite granna med tryckluft också.

Kolla luftfiltret också, förutom bränsleslangen som Erik skriver.
Det går att tvätta luftfiltret i såpavatten eller köpa ett nytt.
Byte av tändstift kan väl vara lika bra när du ändå håller på...

Lycka till!
MartinH

Användarvisningsbild

Re: Husqvarna 346 xpg går endast på choke

Anders Engström  
#462897 Ryckte igång den och den gick felfritt... Bytte ändå bensinslangen utan problem. Fick då se att det går en kort slang från luftintaget till tankluftningen, den såg ut att ha hoppat av från tankluftningsnippeln, så jag satte dit den.
1. Ska den sitta där eller är jag dum i huvudet?
2. Kan ett sånt avhopp isåfall förklara chokeberoendet?

Mvh

   TS
Avatar Fallback

Re: Husqvarna 346 xpg går endast på choke

jannee  
#462902 Var nog så enkelt att det var något lite lite täppt (igensatt) någonstans, nu när du chockat och nyttjat lösningsmedel (bensin/Aspen) har proppen lösts upp.
Ungefär som när kedjesmörjningen inte fungerar, då kan det hjälpa att hälla diesel i oljetanken.

Användarvisningsbild

Re: Husqvarna 346 xpg går endast på choke

Anders Engström  
#462905 Den går som den ska iallafall. Nu får den stå över värsta högsommarvärmen,får vi se sen

   TS
Användarvisningsbild

Re: Husqvarna 346 xpg går endast på choke

totte  
#463109
Anders Engström skrev:Ryckte igång den och den gick felfritt... Bytte ändå bensinslangen utan problem. Fick då se att det går en kort slang från luftintaget till tankluftningen, den såg ut att ha hoppat av från tankluftningsnippeln, så jag satte dit den.
1. Ska den sitta där eller är jag dum i huvudet?
2. Kan ett sånt avhopp isåfall förklara chokeberoendet?

Mvh


1. Ska sitta där.
2. Nej. Kan bara medföra att det kan söla med bensin i vissa lägen.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).