Små skogsmaskiner och övriga maskiner

VIMEK Minimaster - körning och tips

107 inlägg 54205 visningar 18 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

VIMEK Minimaster - körning och tips

OAS-forests  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#451799 Jag startar en ny tråd för oss Minimastervänner. Här kan vi lägga ut bilder på våra maskiner berätta om den senaste körningen eller tipsa om bra utrustning och hjälpmedel.


Senast redigerad av OAS-forests lör 22 apr 2017, 19:41, redigerad totalt 1 gång.

   TS
Användarvisningsbild

Re: VIMEK Minimaster - körning och tips

OAS-forests  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#451906 Körde fram lite ved förra helgen, kul bekantskap med nya stålbanden.

   TS
Användarvisningsbild

Re: VIMEK Minimaster - körning och tips

OAS-forests  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#454920 Håller på ta fram vindfälld tall som ligger omlott i oländig terräng. Det är att vinscha vartannat träd. Blev tvungen att korta vajern 1,5 m och sätta ny ögla med vajerlås. Går ju fint att göra i skogen om man har verktyg med [emoji4]

   TS
Användarvisningsbild

Re: VIMEK Minimaster - körning och tips

OAS-forests  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#454931 Glömde att skicka med bilderna vid förra inlägget, nu så..

   TS
Avatar Fallback

Re: VIMEK Minimaster - körning och tips

ulfgustav  
#454952 Smart att montera ett mindre skruvstycke på vagnen

Användarvisningsbild

Re: VIMEK Minimaster - körning och tips

svampbob  
#454955 Jag upptäckte att jag hade en ny insats skopa till Minimastern liggande. Den passar 101 och 620 ifall någon behöver.

Användarvisningsbild

Re: VIMEK Minimaster - körning och tips

OAS-forests  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#455128 Vad har du för pris på den? jag ser att gripen på min Minimaster är förberedd för skopa.

   TS
Avatar Fallback

Re: VIMEK Minimaster - körning och tips

Blivande snickare  
#455199 Har du ett ordentligt glapp i vridhuset på nästsista bilden eller ser det bara så ut?

Verkar va en häftig maskin annars, skulle inte tacka nej till en :grin:

Användarvisningsbild

Re: VIMEK Minimaster - körning och tips

svampbob  
#455204
OAS-forests skrev:Vad har du för pris på den? jag ser att gripen på min Minimaster är förberedd för skopa.

Du har ett pm

Användarvisningsbild

Re: VIMEK Minimaster - körning och tips

OAS-forests  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#455344
Blivande snickare skrev:Har du ett ordentligt glapp i vridhuset på nästsista bilden eller ser det bara så ut?
Nej det är inte glapp, maskinen har bara gått 350 timmar så den är i gott skick.

   TS
Avatar Fallback

Re: VIMEK Minimaster - körning och tips

Blivande snickare  
#455464
OAS-forests skrev:
Blivande snickare skrev:Har du ett ordentligt glapp i vridhuset på nästsista bilden eller ser det bara så ut?
Nej det är inte glapp, maskinen har bara gått 350 timmar så den är i gott skick.

Ska det vara en sån där lutning som det ser ut att vara på andra bilden?
Varför isåfall?

Användarvisningsbild

Re: VIMEK Minimaster - körning och tips

OAS-forests  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#455518
Blivande snickare skrev:
OAS-forests skrev:
Blivande snickare skrev:Har du ett ordentligt glapp i vridhuset på nästsista bilden eller ser det bara så ut?
Nej det är inte glapp, maskinen har bara gått 350 timmar så den är i gott skick.

Ska det vara en sån där lutning som det ser ut att vara på andra bilden?
Varför isåfall?

Kan inte förklara varför det ser ut så, antingen håller kran på ramla av :) eller så finns det någon naturlig förklaring. Kan kolla upp det nästa helg då vi ska fortsätta skogsarbetet, du ska få bättre svar på frågan!

   TS
Avatar Fallback

Re: VIMEK Minimaster - körning och tips

tallen100  
#455525 Nog ser det ut som att kran håller på att ramla av :???: men tror det är som det ska vara, för tittar man på materialet som går upp mot plattan så syns det att det inte är "rakt" utan sluttar av framåt så det ska nog vara en glipa där...

Avatar Fallback

Re: VIMEK Minimaster - körning och tips

mrvimek  
#455572 Jag har en extra grind till salu till en 620 och den står i Sundsvall

Avatar Fallback

Re: VIMEK Minimaster - körning och tips

Blivande snickare  
#455646
OAS-forests skrev:
Blivande snickare skrev:
OAS-forests skrev:[quote="Blivande snickare"]Har du ett ordentligt glapp i vridhuset på nästsista bilden eller ser det bara så ut?
Nej det är inte glapp, maskinen har bara gått 350 timmar så den är i gott skick.

Ska det vara en sån där lutning som det ser ut att vara på andra bilden?
Varför isåfall?

Kan inte förklara varför det ser ut så, antingen håller kran på ramla av :) eller så finns det någon naturlig förklaring. Kan kolla upp det nästa helg då vi ska fortsätta skogsarbetet, du ska få bättre svar på frågan![/quote]
Tack :)
Hoppas det inte är nåt allvarligt fel. Men i mina ögon ser det galet ut! :)

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).