Verkstan

Hydrauloljehink 20l

6 inlägg 2905 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Hydrauloljehink 20l

Elversson  
#439389 Jag är på jakt efter hydrauloljehinkar på 20 liter. Har en likadan som på bilden och skulle haft någon extra. Använder dom som mörthinkar när jag fiskar då storleken är lagom, locken är helt täta och hinken i sig är stryktålig... Är det någon som använder sig av dessa eller likvärdiga? Eller har något tips på vart jag kan ringa och fråga? Dom flesta jag pratat med verkar ju köra med dunkar numera.




   TS
Enskede Hydraul, reservdelar till skogsmaskiner
Användarvisningsbild

Re: Hydrauloljehink 20l

Fredrik Reuter  
#439398 Hej,
Enklast är nog närmsta verkstad för skogsmaskiner eller entreprenadmaskiner.

Avatar Fallback

Re: Hydrauloljehink 20l

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#439400 Har sett liknade i verkstadsindustrin med olika oljor och skärvätskor i dom

Användarvisningsbild

Re: Hydrauloljehink 20l

Elversson  
#439615 Pratade med en skogsmaskinsverkstad och återförsäljare av dessa oljor här på orten och dom hade sålt ett antal men dom som såldes hade skickats iväg så dom hade inte fått några tomma hinkar över. Verkar vara en bra dyr olja och dom säljer som sagt just inga mängder av den.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Hydrauloljehink 20l

Göt  
#439670 Undrar om man inte säljer Falu Rödfärg i liknande hinkar hör med någon målerifirma. Det är kanske lite fel säsong men till sommaren så

Avatar Fallback

Re: Hydrauloljehink 20l

JoTh  
#439809 Kolla med någon entreprenör med skogs- eller entreprenad- maskiner,
då 18 kg hinkar är det vanligaste då man har centralsmörjning på maskinerna.
Både EnviroSys, Agrol och Komatsu fett har liknande plasthinkar.
De är visserligen inte så roliga att göra rena men det är ju inte heller en hydrauloljehink.
En annan något klenare hink men av ungefär samma storlek är annars stora 25kg sirapshinkar,
som är vanliga på bagerier, och något trevligare och lättare att diska ur.
Och det är troligtvis lättare att hitta ett större antal sirapshinkar på en och samma gång med locket kvar.
Då locket oftast kastas bort direkt från fetthinkarna, när man flyttar över fettpumpen.
Lycka till i ditt letande.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).