Motorsåg och handhållet

Uppdateringar 550XPG

5 inlägg 4101 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Uppdateringar 550XPG

Sågomanen  
#437476 Är det någon som kan lista vilka uppgraderingar som gjorts på Husqvarna 550XPG och från vilka serienummer?



   TS
Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: Uppdateringar 550XPG

traktorz  
#437497 Det brukar stå på sista sidan, "Illustrated Parts List - IPL Update" i reservdelsförteckningen.
HVA har de senaste åren gett ur 2 IPL revideringar per år för 550 modellen.
Numera finns inte gamla IPL-revisioner sökbara längre.
Jonsered brukar numera vara synkade med HVA beträffande IPL.

Användarvisningsbild

Re: Uppdateringar 550XPG

Sågomanen  
#437500 Men då måste man ha tillgång till Husqvarnas program som återförsäljare har?

   TS
Användarvisningsbild

Re: Uppdateringar 550XPG

traktorz  
#437503 Har man samlat på sig IPL genom åren, så framgår ju S/N där och vilka modifieringar som gjorts.
Den äldsta jag sett heter: HUSI2013_AAaa_550XP_2013-09.pdf
Den senaste just nu heter: HUSI2016_AAaa_550XP_2016-03.pdf

Avatar Fallback

Re: Uppdateringar 550XPG

SawTroll  
#437672
traktorz skrev:Det brukar stå på sista sidan, "Illustrated Parts List - IPL Update" i reservdelsförteckningen.
HVA har de senaste åren gett ur 2 IPL revideringar per år för 550 modellen.
Numera finns inte gamla IPL-revisioner sökbara längre.
Jonsered brukar numera vara synkade med HVA beträffande IPL.


Nei, eldre IPL er ikke søkbare for de nyere modellene - men det fremgår av siste utgave dersom eldre sager trenger andre deler enn de nyeste, dvs når de ikke går om hverandre. Det er bare de (eller den) siste oppdateringen(e) som er beskrevet bakerst i siste IPL.

En hel del eldre IPL for 550, 560 etc, inklusive de aktuelle "service bulletins", fremgår av denne tråden (selv om det er (litt) "off topic" I forhold til overskriften på tråden): http://opeforum.com/threads/husqvarna-workshop-manuals.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).