Verkstan

Kontakt till vinsch sökes

3 inlägg 2428 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Kontakt till vinsch sökes

Larsa100  
#421927 Hej,

Har en Vinsch som jag saknar en kontakt+kabel för kunna koppla på ström. Var hittar jag en ny reservdel?

Bild nummer ett visar var kontakten ska anslutas, kontakten ska alltså vara en hona som jag antar kopplas till ett batteri med klämmor i andra änden. ( jag har aldrig haft orginalsladden, därför vet jag inte) Utgår från att det är 12v som krävs och kanske kan det ha varit en cigganslutning i orginal om inte klämmor? Hur som önskar jag klämmor.

Bild nummer två visar hur det ser ut på andra sidan där kopplingen (hona &hane) går ut till kontrollen för att köra in vinschen. Kontakten stoppas alltså direkt in i vinschkroppen.

Fråga: Någon som vet var jag kan få tag på en kontakten (och kabel) för att få in strömmen. har googlat men inte hittat något som ser ut att passa. Vill helst inte få förslag på bygga något eget, för det kommer jag inte ge mig på =).

Tack på förhand!
Bild ett, hona saknas -litet styrspår i vänsterkant
Bild två, hur det ser ut på handkontrollens sida




   TS
Enskede Hydraul, reservdelar till skogsmaskiner
Avatar Fallback

Re: Kontakt till vinsch sökes

skogslaban  
#421980 Hej, är det en elvinsch som sitter på en ATV? Isåfall så gå in på atvhuset hemsida de är rätt så stora på reservdelar.

Avatar Fallback

Re: Kontakt till vinsch sökes

Larsa100  
#422071 Tack för svar.

Det är en båtvinsch mer, en modell att montera på en släpstång eller att sätta på dragkulan. Jag hade dock tänkt sätte den på skogsvagn eller ha den med istället för att hämta traktorn ibland :)

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).