Alvarsson skrev:Massa fel och brister, nu har du chansen att klÀmma fram en! DÄligt sÀllskap expertorganet IEA? Jo jag förhÄller mig till expertorganen IEA och IMF! Du förhÄller dig till lösryckta citat pÄ sociala medier, sedan fÄr var och en göra bedömningen vem som har mest trovÀrdiga kÀllor.
svampbob skrev:Alvarsson skrev:Massa fel och brister, nu har du chansen att klÀmma fram en! DÄligt sÀllskap expertorganet IEA? Jo jag förhÄller mig till expertorganen IEA och IMF! Du förhÄller dig till lösryckta citat pÄ sociala medier, sedan fÄr var och en göra bedömningen vem som har mest trovÀrdiga kÀllor.
TyvÀrr ger du stÀndigt gapighet och obildning ett ansikte hÀr pÄ SF. Det vore klÀdsamt om du erkÀnde din oförmÄga att förstÄ matematik och fysik och att den lÀsförstÄelse lÀmnar mycket att önska.
Ja nÀr IEA inte kan skilja pÄ energi och effekt sÄ kan dom inte anses som ett expertorgan.
Det du lÀnkar till Àr effekt hos batterilagren det som Àr intressant Àr energimÀngden och enheten Àr kWh. kW Àr en effekt.
Det Àr som att diskutera bilars rÀckvidd genom att bara jÀmföra toppfarten och inte brÀnsleförbrukning och tankvolym.
jannee skrev:Alvarsson
Vad kostar oljan (bensin och diesel) i Venezuela ?
Ăr tydligen det pris man ska ta upp om eller nĂ€r man resonerar vad den fossila energin kostar.
Eftersom du framhÀver Nordpools dagspris.
Betalar du vad oljan kostar i Venezuela nÀr du tankar din bil ?
Betalar du Nordpools pris för den ström du förbrukar ?
Du har tydligen fÄtt en grÀddfil nÀr det gÀller elpris, vi andra fÄr dÄ betala desto mer = dina subventioner.
Tydligen Ă€r det inga krav pĂ„ intelligens nĂ€r man jobbar eller jobbat offentligt đ