Små skogsmaskiner och övriga maskiner

hydraulaggregat liknade ATV, köpes

6 inlägg 4510 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

hydraulaggregat liknade ATV, köpes

Sidekicknicke  
#396560 Hej som rubriken lyder så är jag intresserad av att köpa ett hydraulaggregat. Tänker mig ett liknande som man har till atvvagn. Jag ska använda det till en dumpervagn efter fyrhjuling. Är det någon som har ett liggandes så hör av dig.

Med vänlig hälsning, N



   TS
Avatar Fallback

Re: hydraulaggregat liknade ATV, köpes

Holm  
#396614 Ska man bara ha till tippen på vagnen så tycker jag det passar bättre med eldrivet aggregat.

Här är två förslag:
https://www.blocket.se/jonkoping/12v_Hy ... m?ca=6&w=3

https://www.blocket.se/dalarna/Hydraula ... m?ca=6&w=3

Användarvisningsbild

Re: hydraulaggregat liknade ATV, köpes

Sidekicknicke  
#396681 Låter faktiskt vettigt, ska kolla vidare på det spåret.
Funderar på så det inte går för sakta att tippa bara, är ju en teleskopkolv på längd ca 80-100cm. Gissar att diameter på största biten är ca 100mm.

   TS
Avatar Fallback

Re: hydraulaggregat liknade ATV, köpes

axwell  
#396692
Sidekicknicke skrev:Låter faktiskt vettigt, ska kolla vidare på det spåret.
Funderar på så det inte går för sakta att tippa bara, är ju en teleskopkolv på längd ca 80-100cm. Gissar att diameter på största biten är ca 100mm.


Till min Smålandsvagn sitter det ett liknande aggregat, kanske aningen kraftigare.
Fullastat flak tippas upp till synes lika snabbt som ett obelastat med en enstegskolv, snabbare än så skulle inte vara någon fördel.

Användarvisningsbild

Re: hydraulaggregat liknade ATV, köpes

Sidekicknicke  
#396695 Bra, ska åka till hydroscand å kolla lite. Tack så länge

   TS
Användarvisningsbild

Re: hydraulaggregat liknade ATV, köpes

Sidekicknicke  
#396868 Hittade ett på gården hemma, det har varit till baklyften på en gammal lastbil. Forts följer

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).