Motorsåg och handhållet

Husky 34 deluxe

6 inlägg 5479 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Husky 34 deluxe

Aayden  
#396537 Har fått en såg idag som jag verkligen funderar på ursprunget på den heter husky 34 deluxe gjord av husqvarna i benseville usa.



   TS
Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: Husky 34 deluxe

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#396613 Detta är en varuhus såg som är gjord i vansinnigt många märken och några olika varianter.
TML gjorde dem. Trail Manufacturing Limetid.
Köptes upp i Elux.

Avatar Fallback

Re: Husky 34 deluxe

Nonkan  
#396617 Starthandtaget är original eller? ;)

Användarvisningsbild

Re: Husky 34 deluxe

Aayden  
#396619 Oja nonkan det är nog 100 % orginal ;)

   TS
Avatar Fallback

Re: Husky 34 deluxe

tallen100  
#396626 Har en likadan ståendes fast den är gul och så står det Partner på den istället :wink:

Användarvisningsbild

Re: Husky 34 deluxe

totte  
#397120 På chainsaw collectors forum brukar de kallas "Easter eggs", påskägg. Det har tillverkats på några olika håll bl a av Poulan och ovan nämnda TML. Bara för att ge en liten vink om hur otroligt många olika märken de sålts under så tog jag mig friheten att kopiera ett inlägg från ovan nämnda forum:

There has been a lot of discussion about all the brands of the "Easter Egg" saws.
I don't know about all the brands that the Skil/Skilsaw and TML's Frontier chainsaws were branded.
The Poulan Micro series (1.8/2.0/2.3 ci in NAV, AV, CVA & PS versions) was produced in at least the following brands: Agresi, AL-KO, Benchmark, Bernard Moteur, Cast Magnum, Cutter's Choice, Dayton, EMEL, Hobby, Husqvarna, Jobu, John Deere, Jonsered, Katex, Mastercraft, Matracom, Nauder, Nogamatic, Nordiec, Partner, Poulan, Poulan Pro, Ridgid, Rocher, Sears (Craftsman), Simpson-Sears, Skil, Treemaster, Tronk, Wizard, Wood-Eater, and Wright.
The Poulan Model 20 (XX) series were produced in at least the following brands: Briban, Dayton, Odiset, Poulan, Poulan 76, Ridgid, Sears (Craftsman), Simpson-Sears, Wright
The Poulan Model 25 series (25DA, S25 in NAV, CVA & PS) were produced in at least the following brands: Agrest, Allis-Chalmers, Bernard Moteur, Briban, Dayton, EMEL, Hobby, Jobu, Katex, Landoni, Nogamatic, Odiset, Penncraft, Poulan, Poulan Pro, Ridgid, Rocher, Sears (Craftsman), Simpson-Sears, Skil, Tronk, White Motor, Wizard, Wright

These are all that I have records for, but I am pretty certain that there were others.

http://www.chainsawcollectors.se/phpbb3 ... egg#p93348

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).